Det har hänt några gånger att jag har tappat telefonen, på asfalt, minst fem gånger (har åkt ur fickan, jag har bytt ficka nu när jag jobbar...) den har hållit bra, displayenar sågott som repfri, men ett silekonskydd är att rekommendera, tyvärr så tror jag inte att det finns något till tjocka batterier (som jag har) 
- Nya sens finns redan till Desire (inte helt 100 på att allt fungerar som det ska men det kommer det att göra)
- Internminnet är inte direkt något problem med root, EXT partition och stort minneskort.
- Chans att stödja gingerbread? det är inte mycket som skiljer telefonerna hårdvarumässigt, "gamla" desire lär inte ha mycket svårare än HD att klara gingerbread.
- Bättre CPU? mnjae, den är lika snabb, enda skillnaden är väl att dom krympt tillverkningstekniken 65nm vs. 45nm jag skulle inte vara förvånad om min undervoltade Desire drar mindre ström än en original 45nm
sen så kan du inte byta ut batteriet till ett större (aluminium på baksidan?) så räcker inte batteriet (som är mindre än det redan lilla på Desire) så är du körd.
enda?!!!!! omg, finns hur många anledningar som helst, jag kan inte tänka mig att köra utan root. orkar inte skriva en lång lista på alla fördelar, men listan är lång.
och överklocka är inte heller dumt, bättre flyt, sen är min telefon undervoltad också så jag har längre batteritid + att den är snabbare (äta kakan och ha den kvar?)
värst vad det klagas på HTC med uppdateringar, om jag inte har missat någon så efter att jag köpte min Desire så kom först en liten uppdatering(eventuellt ytterligare en), sen kom den stora 2.2 uppdateringen och sedan har det släpts minst en liten uppdatering efter det. det är inte alls dåligt?
kolla på SonyEricsson, där är man rövknullad på riktigt, jag har haft en massa SE lurar som dom skiter i att uppdatera med bristfällig ostabil mjukvara, och se på X10, släpps med en gammal version, "uppdateras" efter låång väntan till en gammal version, hårvaran är inte änns uptodate...
min nästa telefon blir nog efterföljaren tillDesire HD
Last edited: 9 oktober 2010