Does desire still got it?

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av io53, 2 oktober 2010.

1. Poontus

Poontus Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

MINA ENHETER

Telefon:
    Det har hänt några gånger att jag har tappat telefonen, på asfalt, minst fem gånger (har åkt ur fickan, jag har bytt ficka nu när jag jobbar...) den har hållit bra, displayenar sågott som repfri, men ett silekonskydd är att rekommendera, tyvärr så tror jag inte att det finns något till tjocka batterier (som jag har) :(

- Nya sens finns redan till Desire (inte helt 100 på att allt fungerar som det ska men det kommer det att göra)
    - Internminnet är inte direkt något problem med root, EXT partition och stort minneskort.
    - Chans att stödja gingerbread? det är inte mycket som skiljer telefonerna hårdvarumässigt, "gamla" desire lär inte ha mycket svårare än HD att klara gingerbread.
    - Bättre CPU? mnjae, den är lika snabb, enda skillnaden är väl att dom krympt tillverkningstekniken 65nm vs. 45nm jag skulle inte vara förvånad om min undervoltade Desire drar mindre ström än en original 45nm
    sen så kan du inte byta ut batteriet till ett större (aluminium på baksidan?) så räcker inte batteriet (som är mindre än det redan lilla på Desire) så är du körd.

enda?!!!!! omg, finns hur många anledningar som helst, jag kan inte tänka mig att köra utan root. orkar inte skriva en lång lista på alla fördelar, men listan är lång.
    och överklocka är inte heller dumt, bättre flyt, sen är min telefon undervoltad också så jag har längre batteritid + att den är snabbare (äta kakan och ha den kvar?)

värst vad det klagas på HTC med uppdateringar, om jag inte har missat någon så efter att jag köpte min Desire så kom först en liten uppdatering(eventuellt ytterligare en), sen kom den stora 2.2 uppdateringen och sedan har det släpts minst en liten uppdatering efter det. det är inte alls dåligt?
    kolla på SonyEricsson, där är man rövknullad på riktigt, jag har haft en massa SE lurar som dom skiter i att uppdatera med bristfällig ostabil mjukvara, och se på X10, släpps med en gammal version, "uppdateras" efter låång väntan till en gammal version, hårvaran är inte änns uptodate...
    min nästa telefon blir nog efterföljaren tillDesire HD

Last edited: 9 oktober 2010
  2. AndreasA88

AndreasA88 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Funderar på att göra samma sak som du Hypex, hur nöjd är du? Jag kommer från en iPhone 3G.

3. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Efter lite trixande är jag riktigt nöjd :). Telefonen är snabb och känns pålitlig. Jag tycker om att det går att överklocka, flash in custom roms osv. så att man får telefonen att bli precis som man vill ha den.
    Det enda jag saknar ibland är helheten som Apple bjuder på med iPhone, och "it just works" :P.

4. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Desire still got it, yes. Jag tror faktiskt att den kommer stå sig en bra bit in på 2011 med, speciellt nu när den blev utsedd till "Phone of the year". Visst finns det lite minus i kanten, som t ex 512 ROM med begränsad lagringskapacitet, men sånt går att fixa om man nu verkligen vill det. Det är bara jag som varit för lat. :P Så jag är nöjd med mitt köp, definitivt, även om jag skulle vilja ha lite förbättringar (som t ex 16 GB i ROM) i efterträdaren som lär komma någon gång under 2011.

5. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Ligger i samma sits fast har K800i :)

blir nog Desire nu när den kmr prissänkas i och med att HD och Z släpps

6. Poontus

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Har du källa på det? Dom två telefonerna är ju inga uppföljare direkt, dom breddar bara sortimentet...

7. itadruid

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

De anses som uppföljare så klart vet inte varifrån du har fått för dig att de "breddar sortimenetet" självklart gör det det, varför heter de Desire Z och Desire HD? Det är väl ganska logiskt att Desire kommer prissänkas då efterföljarna kommer ut, var ju samma sak med HTC hero - Desire osv

8. Poontus

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Verkar inte självklart, HD är väl runt tusenlappen dyrare gamla Desire säljer fortfarande riktigt bra
    3.7 vs 4.3 tums skärm, en uppföljare lär ju vara ganska sa exakt lika stor men med battre hårdvara, det är inte riktigt samma målgrupp, ätt dom släpper en långsammare variant med tangentbord gör det inte till en uppföljare heller. Jag anser ätt det är en breddning av sortimentet där HD är det nya flaggskeppet, men jag ser ingen prissänkning som självklar, framförallt inte i nuläget utan en pålitlig källa.

9. itadruid

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

De behövs ingen pålitlig källa utan sunt förnuft

10. Poontus

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Ja, om det hade varit motsvarande modell i en uppföljare vilket det inte är, där dom måste sänka priset för ätt fortsätta sälja, det är massor med människor som tycker HD är för stor.
    Om HD hade fått Desires nuvarande pris då hade jag köpt det, men nu är den satt betydligt högre, ska det då bli ett jätteglapp, skulle inte tro det, mitt sunda förnuft säger något annat än ditt uppenbarligen.
    Visst en prissänkning kommer att komma, jag är dock inte så övertygad om att den måste komma nu, hade jag varit HTC så hade jag nog väntat till december

11. exionen

exionen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s
    Telefon 2:
    Xiaomi RedMi Note 3 SE
    Telefon 3:
    Microsoft Lumia 550
    Platta:
    Ipad air
    Kan ju styrka argumentet lite till här, en polare köpte precis ny androidlur, för X10 ännu inte fått 2.1 nu när de flesta andra har fått 2.2... Han tyckte det kändes tråkigt att han lagt 5 laxar på en lur, som blivit så lovordad, så fick till och med min Spica 2.1 långt före den. Men nu känner jag mig efter istället, sitter med 2.1 och Samsung har mer eller mindre gått ut med att Spican kommer inte uppdateras till 2.2. Hur som helst, är själv sugen på en Desire:) Så det var kul att man hittade en tråd med argument varför och varför inte man ska köpa en:) Och gällande hur snabba HTC är med uppdateringar, dom ligger i lä om inte bättre än Samsung:) Samsung släpper en stor release, sen händer det i princip inget mer:D haha Inga buggfixar eller nått sånt vad jag vet. Kör Leshak ROM på istället, där kommer uppdateringar 1-2 ggr i mån:)

Ursäkta wall of text:)

12. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag är ganska säker på att Desire Z är den som kommer ta Desires plats (precis som legend tog herons) Skillnaden mellan Desire och DZ är förutom grafikchipet, tangentbordet och en större mängd minne för appar inte speciellt stor.

Vad gäller klockfrekvensen är jag inte speciellt orolig... jämför med datorvärlden för ett par år sedan så hade alla (eller större delen av) datorprocessorer en klockfrekvens på en bra bit över 3 ghz. idag är dom tillbaka på 3 ghz. och jag skulle inte påstå att det är samma prestanda i en 3ghz cpu från förra året och en från i år trots att klockfrkvensen är den samma. ;)

13. Poontus

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Det är jag också tveksam till, det är inte heller samma folk som köper med tangentbord som utan, jag har haft en sådan telefon, aldrig igen, "det är så bra" inte alls, jag skrev alltid på skärmen i alla fall trots att det var litet. (HTC TyTN)

Återstår att se också om den säljer eller om den kommer floppa som Legend.

14. mief

mief Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

3ghz på en singelkärnig processor och en 6 kärnig är det lite skillnad på :P

Sen är det inte alla som vill ha större skärm eller tangentbord på sin mobil så skulle inte säga att z och hd är några uppföljare till desiren.

15. Poontus

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    mief, tack, skönt att jag inte är ensam om att ha den uppfattningen här, jag började nästan tvivla på mig själv, jag hade ju inte sunt förnuft :)

16. bergsby

bergsby Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag är lika nöjd med min desire nu som då...den gör allt jag vill :D

17. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Beror ju på hur man ser det. Både desire HD och Z har ju nya generationens hårdvara. Snabbare cpu och tre gånger så snabbt grafik-chip.
    Sen är ju desire en "vanlig" touch-mobil, medans HD är extra stor och z har tangentbord, så de tillhör ju olika sortiment. Sen att de nya har aluminium-skal är ju några steg upp :)

Fick jag välja idag så hade det nog blivit desire z istället för min vanliga desire:)

18. Poontus

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Defeat, källa på att själva processorn är snabbare? Om jag inte missminner mig så är båda av samma typ, ARMv7 så 1000 MHz mot 1000 MHz ska enligt min mening vara samma, sen är den krympt och GPUn är snabbare men inte själva processorn!?

19. Poontus

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    alu skal är steg ner också. utan möjlighet till större batteri så kommer inte batteritiden vara tillräcklig för många, jag hade varit tvungen att släpa laddade eller extra batteri

20. AndreasA88

AndreasA88 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER