Kanske inte heller något nytt, eller särskilt speciellt, men om ni, liksom jag, stör er på att vissa websidor vägrar låta er gå in på full-versionen, utan insisterar på att dirigera om er vidare till mobil-versionen, finns följande enkla lösning:
Skriv in i adressfönstret about:useragent och klickar se'n på "Gå" eller [Returknappen], eller vad du nu använder för texteditor (klicka INTE på sök intill adressfönstret; har du redan skrivit in det en gång och får upp det som ett val att klicka på, går det däremot också bra). Du kan nu välja att säga åt websidan att behandla dig som en vanlig dator, aka desktop (finns även fler alternativ såsom Galaxy S, Nexus One och iPhone, bland annat).
Stänger du webläsaren går den tillbaka till default.
Exempel på störande sidor som jag har stött på är exempelvis Facebook. Visst, man kan välja fullversion på inställningarna på facebook, men om du från fullversionen väljer att öppna en kontakt i nytt fönster, går den genast tillbaka till mobilversion (med små skitbilder som man inte kan zooma i) och i det läget har i alla fall inte jag hittat nå't sätt att få fullversionen igen.
Se'n finns det andra sidor som helt enkelt inte ger dig valet överhuvudtaget, och så gott som alltid innebär det att man inte får tillgång till samma funktioner. (Det finns till och med sidor där vanliga websidan är gratis, medan mobilversionen kräver inloggning för att få tillgång till.. err.. materialet, men jag tänkte inte nämna några exempel här...) *harkel* 
Dessa inställningar gäller för övrigt för stock-browsern för SGS, SGS II och Galaxy Tab. (Har man en annan mobil (vet inte vad som gäller för övriga i Galaxy-serien) skriver man istället about:debug.)
Last edited: May 20, 2011