Dom bytte moderkort på min brickade, går de o uppdare? =)

Diskussion i 'Magic' startad av mr_c, 24 dec 2010.

  1. mr_c

    mr_c Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2009
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hej!

    i ett misslyckat försök o roota min magic så blev den istället brickad, hade flyt o fick hela moderkortet utbytt på garantin av telenor.

    De roliga e att nu när jag fick tillbaka den känns de som lite nyheter? bl.a. är alla menyerna på svenska, de är fortfarande bara android 1.5 i den, men nu FINNS de åtminstone en knapp där man kan söka efter uppdateringar? Den gick ju överhuvudtaget inte o klicka på innan

    Finns de nån möjlighet att den kommer gå att uppdatera over the air så småning om? :)
     
  2. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Du har fått HTC Sense i samband med servicen. Det är mycket softare än vanilla 1.5 :) HTC släpper ju 2.2 till sina modeller nu. Vad jag har läst så kommer inte magic att undantas. Om uppdateringen däremot kommer OTA vet jag inte men jag misstänker att man får ladda ned och installera via datorn.
     
  3. fregor

    fregor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    HTC indikerade i våras om att alla "deras" Magics, (dom obrandade, alltså inte Vodafone och T-Mobile) skulle få uppdatering till 2.1, men idag så är det endast Canada och Brasilien som har fått. Om vi kommer få det här i norden vet ingen. ( https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=4736)

    Kommer den så kommer den antagligvis över luften.