Det är inte bara i den frågan du bör be om ursäkt. Du uttalar dig i starka ordalag om något som du bevisligen kan väldigt lite om. Det är långt ifrån okej.
DOOGEE:s hemsida är doogee.cc
Att den är kompetent säger du ingenting om? Du skrev något helt annat tidigare. Du kallar processorn för "blygsam". Det är en 64-bitars 8-kärnig processor på 1,3 Ghz med mycket god prestanda. Det är inget blygsamt med den.
Jämföras med toppmodeller från Samsung och Qualcomm? Det har jag aldrig antytt. Jag har gett den en 7:a i betyg i spelprestanda. De processorena du pratar om hamnar på 9,5-10 poäng. Det är en kraftig skillnad i betyg.
Den har dock fördelar mot Samungs och framförallt Qualcomms värsting processorer. Den är mycket strömsnål och den blir inte överhettad!
Jag har gett den 9,5 i allmän prestanda eftersom det är så bra den presterar så länge det inte handlar om spel eller spelliknande funktioner. Den flyter på hur snabbt och fint som helst. Man ska dock också komma ihåg att den driver "bara" en full-HD skärm och inte de tunga 2K-skärmar som man ser på exempelvis Samsung S6. Det ger fördelar i prestandan.
Man ska även komma ihåg att DOOGEE är mycket duktiga på att optimera mjukvaran och att inte stoppa in en massa skräp i Android, det gör också att enheten får utmärkta förutsättningar för bra prestanda.
Bra prestanda handlar som de flesta vet inte bara om hur stark processorn i sig är. Det handlar lika mycket om vilken hårdvara som ska drivas och hur väl mjukvaran är anpassad.
Jodå, processorn i DOOGEE F5 kan visst slåss med de kraftigaste processorerna från Samsung och Qualcomm. Det beror ju på vad de ska utföra. Vad gäller spelprestanda ligger den dock långt, långt efter. Men den har fördelar som att vara strömsnål och inte har några som helst problem med överhettning. Så det beror ju faktiskt på vilken gren man ska slåss i.
I många fall kommer man inte märka någon som helst skillnad mellan Samsungs värstingprocessor och MediaTek MT6735. Båda klarar av att driva en full-HD skärm med alla vardagsgrejer utan någon som helst lagg. Det är när man sätter igång med tunga spel som MediaTek processorn inte hänger med.
"den är billig och gjord för precis det ändamålet."
Nej, den är gjort för att ge så mycket prestanda som möjligt för pengarna. Det är en avsevärd skillnad. Det ger väldigt mycket prestanda för pengarna. Spelprestandan är dock ganska begränsad (vilket jag nämnt X-antal gånger).
Nej, mina betyg är helt riktiga. Du har helt fel och du har inga kunskaper i frågan. Jag har testat F5 och du har inte testat F5.
Och vad menar du med "kinamobilerna"? Du kan omöjligt mena att BV5000 fått högt betyg av mig och det finns inte fler jag gett betyg. Du är inte trovärdig i din kritik någonstans. Faktafel på faktafel, på faktafel..
Last edited: Dec 17, 2015