Det är fullt möjligt att DOOGEE lagt in olika displayer med varierande kvalitet. Svårt att säga. Skärmen på min DOOGEE F5 är dock mycket, mycket bra. Klart bättre än Blackview BV5000:s skärm exempelvis, som har en helt okej skärm. Faktum är att den slår LG G3:s skärm i vissa grenar, som ljusstyrka. F5 har dock ingen perfekt skärm, ljuset är inte helt jämt (syns oftast inte dock) och visst kunde svärtan vara bättre. Men i den prisklassen är den fantastisk. 8 i betyg förtjänar den helt klart.
Kameran är som jag sa ganska bra så länge man inte har bråttom. För rörliga bilder är det närmast att glömma. För övrigt! Tack för länken.
Han skriver (google translate) :
"Allmän kurs är jag mer än imponerad av design. Det är för mig en av de bästa smartphones någonsin. Sammantaget är utförande verkligen hög"
Du säger att han är negativ till skärmen?
"Panelen är extremt hög ljusstyrka och lätt att läsa åtminstone med den aktuella solljuset. Färgåtergivningen är helt okej, men inte lysande. Med MediaTek Miravision men lämnar en hel del rausholen igen. Panelen själv är knivskarp. Sålunda kan enskilda bildpunkter inte ses med blotta ögat. Betraktningsvinkeln beroendet är helt tillfredsställande."
Det låter "rätt" bra i mina öron..
"Men vad som oroar mig nu? Tja, för en dim tre döda pixlar annars fina panel, vilket i sig är en no-go."
Det är givetvis inte okej, skicka tillbaks. Inga döda pixlar på mitt exemplar. Det är bara att få en ny helt enkelt. Han har fått en defekt produkt.
Last edited: 25 november 2015