Download mode

Diskussion i 'LG' startad av htc-> Hero, 29 maj 2014.

  1. htc-> Hero

    htc-> Hero Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2009
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej! Jag pluggade nyss in min gpad i datorn för att ladda den och den har fastnat i download mode. Hur gör jag för att återställa den utan att förlora filer? Har studieanteckningar som jag måste ha, har tenta om en vecka!! Den är i originalversion.
     
  2. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Fastnat? Du kan alltså inte bara hålla in strömknappen och starta om den?
     
  3. htc-> Hero

    htc-> Hero Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2009
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja den fastnade och reagerade inte när jag tryckte in strömknappen. Blev stressad och stängde av datorn i panik i slutet efter att ha googlat ett tag och inte hittat något. Jag tog en tur med bilen nyss, när jag kom tillbaka så blinkade lg loggan växelvis och nu är det svart och det händer inget när jag håller in strömknappen.
     
  4. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Låter ju väldigt mysko måste jag säga. Men om den vägrar starta men du kommer in i Download mode så testa att flasha om KDZ, dina filer försvinner inte så länge du inte gör en fabriksåterställning.

    Länk till KDZ: http://csmgdl.lgmobile.com/dn/downloader.dev?fileKey=FW466595432109876543213/V50020A_00.kdz

    Använd denna guide för att installera Flash Tools, guiden stämmer även så när som på att komma in i Download Mode: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2432476
     
    htc-> Hero gillar detta.
  5. htc-> Hero

    htc-> Hero Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2009
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för hjälpen. Nu har den dock gått ur download mode, skärmen visar att den laddar och är på 0%. Den hade 30% när jag kopplade in den i datorn. Avvaktar ett tag nu och ser om den laddas.
     
  6. htc-> Hero

    htc-> Hero Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2009
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det har löst sig nu! :D