Drar batteri, samsung galaxy

Diskussion i 'Allmänt' startad av Leia, 13 apr 2012.

1. Leia

Leia Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej såhär är det: har köpt en samsung galaxy y s5360 och jag har märkt att den drar ovanligt mycket batteri dom senaste dagarna..Batterianvändningen (enligt telefonen): batteriviloläge: 48%, inaktiv telefon: 41%, display: 9% ...det är väl ändå ganska mycket eller?? Jag ladda mobilen runt tolv inatt o så smsa jag några timmar och när jag vaknar har jag 50% batteri kvar?

Det enda jag gör med mobilen är att smsa, ganska mycket, ringer några enstaka samtal, surfar lite och lyssnar på musik. Tycker ni att det är normalt att den drar så mycket??

2. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Kan vara någon app som inte är skriven dåligt, och drar batteri i backgrunden.

Testa factory reset, är det ett mjukvarufel så fixar factory reset det.

3. Leia

Leia Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

juice defender

Jag vill tillägga att jag har laddat ner juice defender appen men det har inte hjälpt mig alls....

4. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Tror du missförstått vad det här betyder. Tex, display: 9% betyder inte att skärmen drar 9% batteri just nu. Det betyder att av den mängd som gått åt hittils sedan du kopplade ifrån laddaren så har 9% används av skärmen.

Så har du inte använt mobilen särskilt mycket så är nog det du ser en ganska normal fördelning.