Fråga: Drar mobil data trots wifi

Diskussion i 'G3 - Allmänt' startad av ice., 19 feb 2015.

  1. ice.

    ice. Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Har upplevt det här 3-4 gånger nu.
    Mobilen (Lg G3 Halebop) låg igår inne i huset ansluten via wifi till hemma nätverket.
    När jag sitter med den senare på eftermiddagen/kvällen ser jag på appen 3G watchdog widgeten att den lyser rött. Mobilen har under dagen legat och dragit nästan 2.7gb. ????. Ansluten via wifi, ändå ligger den och drar data?
    Har som sagt märkt det förr (januari) Men då har det gällt några hundra mb.
    Kollar i mobilens data användning vad som dragits, men det går inte ihop. Kommer upp i totalt drygt 3 gb under månaden, men enligt mobilens räknare och 3g watchdog använt 5.7 gb.
    De 2.7 som drogs under dagen igår visas inte alls i listan.
    Något som inte syns har dragit 2.7gb
    Det här är ju riktigt jäkla tråkigt alltså.

    Kapad telefon eller vad är det frågan om egentligen?
    Någon som har en aning om vad som händer?
    Kan även lägga till att när jag skulle skriva det här i natt ( jobbar natt) så fungerade inte tangentbordet. När jag tryckte på en bokstav så blev det en helt annan bokstav. K blev f, bakåt blev framåt osv. Ingen ordning alls. Men i horisontellt läge fungerade det. Men sen efter en stund var det som vanligt igen.
     
  2. ice.

    ice. Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER



    Har chattat med halebop nu. Tydligen stämmer inte mobilens dataräknare överhuvudtaget. enligt Halebop ska min dataförbrukning vara totalt 2,6gb. Men enligt telefonens egna och 3g watchdog vara totalt 5,8gb.
    Då är nästa fråga. Hur kalibrerar man den?
     
  3. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Du kan även kolla vad har du för inställning för wifi för när telefonen sover (Keep wi-fi on during sleep). Jag har 3 val: always, only when plugged in, never.