Problem: Droid Razr - Batteri dör fort

Diskussion i 'RAZR - Allmänt' startad av Joppepopp, 6 jul 2012.

  1. Joppepopp

    Joppepopp Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej. Har fått väldiga problem med batteritid på min Droid razr. Det kan vara fulladdat och man kollar facebook 1min och det går ner till 20% och sen stängs den av.
    Har försökt att inte ladda batteriet förrän det har varit nästan tomt men ändå har det verkat tappa all kraft. Har läst massa trådar och tips om program som sparar batteri och annat men nu hjälper inte detta då den knappt kan användas. Har rensat minneskort och gjort en fabriksåterställning och inte installerat några nya appar. Men problemet återstår . Kan man lämna in telefonen och säga att det är fel ? Känns inte som ett handhavandefel när man har haft den i 7-8 månader och batteriet håller några minuter när man använder den.
    /Joppe
     
  2. Donadoni

    Donadoni Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Du bör absolut lämna in den. Du har ju trots allt garanti.

    Skickat från min XT910 via Tapatalk 2
     
  3. Klickman

    Klickman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    20
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Kan vara så enkelt som ett nytt batteri, garantin kanske täcker det?
     
  4. teemfros

    teemfros Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Provat SetCPU och sänka CPUn till 300-600mhz när skärmen är avstängd? Det var mitt problem.
     
  5. Joppepopp

    Joppepopp Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nej har inte provat det. Men nu när jag försöker använda telefonen när den är fulladdad så startar den om direkt. Sen gör den det igen tills det är 5% batteri kvar och då stängs den av. Ska skicka in den för service nu men stod tydligt att batteri inte gäller för garanti. Men tycker ändå det ska gälla då ja inte kan använda min telefon alls. Om den inte sitter i laddare då.
     
  6. teemfros

    teemfros Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tråkigt problem det där :( Har du för övrigt rootat din telefon? Och har du provat fabriksåterställning?
     
  7. Joppepopp

    Joppepopp Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nej. Den är inte rootad. Har kört fabriksåterställning och även rensat minneskortet.
     
  8. Joppepopp

    Joppepopp Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    En liten uppdatering. Fått tillbaka den ifrån Service. De skrev att de har uppdaterat mjukvaran och att funktionstest var Ok. De har alltså inte gjort ett skit. När jag testade ladda den och sen starta upp den så var den på 100%. Startar upp men inget händer. Trycker lätt och den visar startbilden. Sen kommer batteriet fram, 0%, 5%,, och 100% och allt detta inom 40 sekunder sen jag "startade" den. Nu har den så lite batterikraft att den säkert inte ens orkar starta upp sig, även om laddaren sitter i. Det bör vara ett ursprungsfel och hoppas man får det fixat snart. Tycker servicen borde testa lite mer innan de bara "Uppdaterar" telefonen och säger att den är ok. /J
     
  9. Vicious

    Vicious Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Honor 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor 8
    Anovo i ett nötskal tyvärr :(