Hej,
Borde inte även bankgiro- och postgironumret kontrolleras med kontrollsiffra på samma sätt som för ocr-numret, så man slipper få in felaktiga kontonummer? Jag har lite gammal kod liggande för detta, så skulle kunna bidra om det är intressant.
--Edit--
Såg att det är vanlig modulo 10-kontroll på både bankgiro- och postgiro, så det går mao att använda den befintliga koden för ocr-kontrollen på dessa.
En annan sak som jag tänkt på, är att det egentligen hade varit en bra ide att samla logiken för internetbanksintegrationerna online, i någon form av regelverk. På så sätt hade pluginet varit mycket tunnare logikmässigt. Det hade ökat möjligheterna för att snabbt kunna stödja fler webbläsare ordentligt.
Även om moln-delen av lösningen valts att göras så liten som möjligt, så hade jag tyckt att det vore rätt smidigt om jag kunde välja antingen tex openid som inlogg eller pin-kod, och med openid som val, så lagras lite historik på de fakturor som skannats. Med en sån lösning skulle man kunna skanna alla fakturor direkt när man öppnar dom även om man sätter sig vid datorn först mot slutet av månaden.
/Fredrik
Ps. Grym app btw :-)
Last edited: May 17, 2011