Droidify - en inofficiell Spotify klient, nu på market

Diskussion i 'Applikationer' startad av juukas, 18 aug 2009.

1. Johan

Johan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Verkar ju funka helt ok i nuläget, med playlists (även delade), albumgrafik och har ett rätt trevligt interface. Tror jag har ett par dagar kvar på mitt premium, så jag ska hårdtesta och se om det är värt att förlänga. :)

2. Ubee

Ubee Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Krasch

Har testat programmet med min G1 och den kraschar omedelbart. Ser att fler verkar ha detta problem, men för andra fungerar det. Märkligt. Har någon med G1 (och cupcake) fått det att fungera?

3. Profetengus

Profetengus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som jag längtat. Ska bli kul att testa ordentligt imorgon.

4. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

kan du förklara dig lite bättre ? appen som köter UI behöver inte vara stängd , folk kan lägga energi på användningen av vad Spotify har att erbjuda istället för att så själva streamningen att funka mm

5. Johan

Johan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Libspotify är stängd källkod och distribueras endast i binärform för GNU/Linux x86. Detta är alltså inte kompatibelt med operativsystem som inte körs på x86-processorer. Om det kommer någon mobil med sådan arkitektur och man portar Android till den, då skulle det kunna gå att få igång, men inte annars. Såvida inte Spotify väljer att bygga Libspotify för den arkitektur våra mobiler använder.

Detta är den stora nackdelen med ickefri (propreitär) mjukvara.

6. TheNano

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har nu testat Droidify , Måste faktiskt ge den 3.5 4 stjärnor .
    som det står på market slå på Media button först för headsetens skull och slå av samma sak i andra program, jag valde Use cached playlist också då det tog lång tid att få ner dem för första gången .
    Hur fick jag den att funka :
    den gave force close i början (kan ha varit mitt konto det kanske tar ett par minuter innan permium är igång)
    jag stängde av Rosie och gick till vanlig home, startade om telefonen och körde Droidify igen , nu var jag snäll och gav den lite tid , den hängde sig igen , jag stoppade den med taskmanager och körde den en gång till, man ska inte ge upp alltså ,
    och nu funkar den bara som och går som tåget, snabb är den med över 3g , den är snygg alltså!
    Jag tror att om man är snäll med den så duger det fint tills spotify släpps, och kanske man vill behålla det efteråt också.
    jag ser att programmet stannar inloggad i backgrunden vilket är ju helt ok, man vill inte att den ska behöva bråka och ladda hela tiden , så låt den stå på som den vill.
    när den spelar ligger cpu på 245 MHz det är ju helt ok.

Last edited: 18 aug 2009
  7. BarBa

BarBa Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Testar det just nu på min HTC Dream ADP1 (G1) - fungerar, inte helt smärtfritt dock. Blir utkastad och måste logga in igen på spotify titt som tätt. Problemet verkar uppstå mest frekvent när man växlar men applikationer, får bli ett fälttest på vägen till jobbet imorgon.

Verkar lovande, med lite buggfixar så är det en riktig killer-app :D

8. TheNano

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ur denna vinkel , ja, jag håller med dig vilket helvete man inte har med Nvidia , men de har anpassat sig, och synkar ganska bra till distar som Ubuntu, får hoppas samma från Spotify.
    Jag är för öppen källkod så klart, kör Ubuntu över allt! men ändå vissa saker går bara inte att få öppen, än så länge! och jag gillar dem med, som t.ex Spotify.

9. peakbogen

peakbogen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kraschar några sekunder efter att jag loggat in, har en HTC Hero. Något man kan göra åt det eller är det bara att vänta på en uppdatering?

10. Devices

Devices Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det funkar ju! Underbart!!!! Ska hårdtesta imorgon på jobbet och se hur min Magic klarar det, men ruggigt kul att bara sitta hemma och testa redan ikväll! Härligt jobbat!

11. TheNano

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

du har premium konto ? om jag testa om och om igen tills det funkar...

12. peakbogen

peakbogen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja det har jag och jag sitter och loggar in hela tiden och hoppas på att det ska börja funka:P

Last edited: 19 aug 2009
  13. mikecomputing

mikecomputing Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tror inte det finns nån mening då jotify är baserad på despotify och i detta fallet tror jag inte det blir mer optimerat för det är skrivet i native Linux/C.

Tycker faktiskt klienten funkade hyffsat när jag testade innan :-)

14. Danne W

Danne W Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter att ha använt Droidify på min väg till jobbet kan jag konstatera att den spelade oavbrutet i drygt en och en halv timme. Hängde sig en gång men den behövde aldrig starta om. Ljudkvaliteten är över förväntan och gränssnittet är funktionellt.

Jag har än så länge inte stött på någon bugg trots allt prat om att den är buggig och instabil. Det kan dock vara lite långsamt när man ska byta spellista ibland. Dock inte varje gång.

Vad som också kan vara intressant att veta är att även om täckningen var nere på noll så fortsatte den lika pålitligt som Håkan Mild på mittfältet vilket iofs antagligen beror på att jag har chachat 1 GB i minne. Lite osäker på hur det där fungerar för jag har inte markerat "Use Cached Playlists".

Totalt under en och halv timme så laddade den ner lite drygt 100 mb. Då satt jag även och surfade på lite feeds, surfade på Browsern och använde även market och Opera. Nema problema...

Tack för en fantastisk App och grattis till Spotify som fick en helårsprenumerant igår.

EDIT: Den drog ungefär 25% på batteriet också... - vilket inte var nämnvärt mer än vad som brukar gå när jag sitter på bussen och håller på med den.

Last edited: 19 aug 2009
  15. phete

phete Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

"Use cached playlists" betyder bara att den hämtar dina playlists (namn, vilka låtar osv) från din cache när du loggar in istället för att synca dem med servrarna varje gång.

Det finns ju fortfarande alltid en disk-cache som den spelar från så fort den hittar mer data där än från servern :)

16. arne123

arne123 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

hur mycket bandbredd äter den per låt ungefär? På vanliga spotify free genom datorn cachar den 5-6 mb ungefär per låt, är det samma i mobilklienten?

17. neuro

neuro Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Underbart! Den kommande Spotifyklienten var en av de stora anledningarna till att jag gick och köpte en telefon jag egentligen inte behövde. :) Har testat en del sedan jag installerade igår, och för mig (Magic) har den fungerat helt utan problem. Helt plötsligt blev väntan efter den officiella klienten lite mer uthärdlig.

18. user

user Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vilken tur att libopenspotify finns som en motvikt då :)
    http://github.com/noahwilliamsson/openspotify/tree/master

Lirar till och med på Windows!

19. robboten

robboten Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jag har problem med att den loggar ut hela tiden. Det brukar gå typ 2-3 låtar, sen loggar den ut. När jag försöker logga in igen hänger det sig och jag får stänga ner det med taskkiller. Just nu är det fortfarande värt 400 omstarter, men i längden...

I övrigt har jag ett par synpunkter på själv applikationen:
    1) Mellangrå text på svart botten är ingen höjdare utomhus...
    2) Vill ha shuffle på mina playlist, pretty please! ;)

20. Johan

Johan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Snyggt! Den kände jag inte till. Som jag förstår det efter att ha läst på i nästan en minut, är det en libspotify-API-kompatibel implementation av Despotify? Det är ju helt vansinnigt bra. :)