Droidify - en inofficiell Spotify klient, nu på market

Diskussion i 'Applikationer' startad av juukas, 18 aug 2009.

1. isocron

isocron Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Svar från spotify:
    We are not licensed by our content providers to support any such unauthorised Spotify clients.

Så antagligen gillar dom inte någon av de andra tredjepartsprogrammen heller. Får bara hoppas på att deras egna kommer snart.

2. Devices

Devices Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har dom blockerat mobila anslutningar helt nu? Fick plötsligt en massa problem med utloggningar och grejer.

3. heavydist

heavydist Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Får hoppas att man ej behöver premium. Finns inte tillräckligt bra musik på spotify(inom min smak) för att man ska köpa premium

din snåla jävel, 100 spenn per månad är INGENTING.
    Tänk på all musik som du har laddat ner och stulit från artisterna, kan åtminstonde återbetala någonting till de, speciellt när det handlar om så lite pengar.

4. kosmiq

kosmiq Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Vad bra att du utgår från att personen i fråga har "stulit" musik artister. Det kan lika gärna vara så att han/hon lyssnar på Björn Rosenström i mängder, har köpt alla skivor men eftersom Rosenström inte finns på Spotify så känner denne att det inte är värt att betala. Bara för att 99kr i månaden inte är så mycket så vill jag ha musik som jag lyssnar på tillgänglig för dessa 99kr i månaden annars är det inte värt det.

Eller köper du kanske hårfärg för 99kr i månaden som du sedan slänger eftersom det är fel färg och du vet om det på förhand?

För att hålla mig till tråden så är det synd att de stoppat klienten. De borde istället anamma det han åstadkommit och använda det till den officiella eller liknande.

Last edited: 20 aug 2009
  5. Johan

Johan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

När vi ändå är inne på spekulationer så ska jag säga hur jag tror att det är.

Skivbolagen skiter i vilken klient vi använder, sålänge de får sin statistik och sina intäkter. Varför skulle de bry sig i övrigt? Nej, detta handlar om något annat. Något så kontroversiellt från Spotifys sida, så att de väljer att dra en vit lögn som låter trovärdig och tillräckligt motiverande för oss. "Skivbolagen avbryter sina kontrakt" låter helt klart mer motiverande än exempelvis "Apple vägrar godkänna iPhoneappen om de inte får tillräckligt försprång", även om det sistnämnda låter ofantligt mycket troligare.

Tänk själva in er i detta fiktiva scenario: Ni är Spotify och har press från Apple om att låta dem vara först med mobilklienten. Detta måste till varje pris hållas tyst om. Ni får veta att det nu har sipprat ut en tredjepartsklient som definitivt kommer få Apple att sparka bakut. Vad gör ni nu? Tänk efter... Vilka är alternativen? Säga som det är, och hoppas på ett förstående community? Helt orimligt att det kommer att accepteras. Ljuga och säga att skivbolagen kommer säga upp avtalen? Trist alternativ, men tyvärr det enda vi möjligen kan hota med för att det ska ge verkan på communityt och på så sätt rädda våra intäkter med Apple som kund. Vad gör vi? Vi är i en jävligt pressad situation....

6. entoke

entoke Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det finns ingen som kan slänga upp .apk'n nånstans?

7. Johan

Johan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag tycker utvecklaren av Droidify kunde satt mycket hårdare press på Spotify. Hade jag varit i hans situation så skulle jag kräva ett officiellt utlåtande om status på Androidklienten, en förklaring på varför iPhoneappen kom först, trots att Androidklienten demats långt tidigare, och ett datum när Androidklienten ska släppas. Utan dessa krav uppfyllda skulle jag vägra att dra tillbaka klienten. Och jag skulle tydligt påpeka att om datumet inte hålls, återreleasas Droidify det datumet istället.

Ett par saker som stärker min teori ovan... Det har sedan flera månader florerat en despotifybaserad iPhoneklient. Har själv sett den och den fungerar rätt bra. Varför har Spotify inte gjort något åt den, medan de tog full aktion redan första dagen Droidify varit ute? Vidare... Varför har de inte gjort något åt Jotify och Despotify? Det är ju också tredjepartsklienter som de varit väl medvetna om sedan dag 1. De har dessutom själva sagt att de inte ska blockera dem, sålänge de bara fungerar på Premiumkonton. Hur kan deras argument hålla om det bara appliceras på Droidify och ingen annan tredjepartsklient?

8. emoffster

emoffster Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Word! ^

9. Johan

Johan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

10. wallis

wallis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

I morse funkade min Spotify bra men resten av dagen kommer jag inte in längre.. Vad hände??

11. pacman

pacman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

12. Joe

Joe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Min funkar fint utan någon krasch! :)

13. BadboyRune

BadboyRune Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Visa lite konsumentmakt för fan!!
    Jag tycker alla oavsett om man hade premium sen tidigare, eller skaffade det för Droidify ska gå in och avbryta prenumerationen av premium i ren protest. Det är bara prenumerationen för kommande månader som avbryts och du får givetvis använda klart premium för dom dagar du har betalt för. När du avbryter får du motivera varför du avbryter, nämn Droidify och att du vill ha en mobilklient för Android.
    Även om du egentligen vill fortsätta använda premium i fortsättningen kan du logga in dagen för prenumerationen går ut och välja att fortsätta ditt premium konto. Det ända du förlorar är ca 1min av din fritid.

EDIT: Jag trodde Spotify hade blockerat Droidify helt, men lyckades visst logga in nu efter många försök tidigare idag.

Last edited: 20 aug 2009
  14. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 002
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
  15. Mswidi

Mswidi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

avbröt min prenumeration, och skrev varför... det går ju faktiskt klaga lite.

16. doktorn

doktorn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Jag undrar också det här! Någon måste kunna vara bussig? Vi är ju bara premiumbetalande som kan använda det iallafall?

Lägg upp å skicka ett pm eller nått om ni vill va anonyma.. :rolleyes:

Finns ingen anledning att vänta på att spotify får ändan ur vagnen. Det är ju inget fel i att använda programmet eftersom andra klienter verkar vara tillåtna. Spotify ville väl bara inte att det skulle ligga på market...
    Finns väl inget som hindrar att man lägger upp det nån annanstans?

Kom igen dårå ni som har programmet... Va lite skyssta :D

17. Johan

Johan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Kan man få fram .apk:n om man har installerat genom Android Market?

18. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja! , jag kan dela med er från Swendroid vi PM, jag köper din teori helt. Spotify kom med förklaring plus DATUM ... annars sprider folk apkn utan vidare problem!
    Kan någon gissa att det måste vara något slags GPL eller liknande så vi kan lägga upp det på Market själva!

19. Matsl

Matsl Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gjorde precis det samma!, sa upp mitt Premium konto och förklarade varför...

20. pacman

pacman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Om man använder AppManager är det lätt att få ut APKn...
    ...den tillåter backup till SD av olika versioner av samma program också...