Problem: Dual Sim, samtal väntar.

Diskussion i 'Galaxy S9+' startad av Bencker, 31 okt 2018.

  1. Bencker

    Bencker Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej, är ny på forumet men hör goda rykten om kunskapen här, så jag hoppas att den kan hjälpa även mig.
    Jag har en S9+ Duos.

    Problemet jag har då jag använder mobilen är när jag använder dual sim vilket är nytt för mig. Jag har ett simkort som är företagets nr, sedan mitt privata nr. Det jag får problem med är att den endast ibland fungerar med samtal väntar/ att man kan parkera samtal under pågående samtal. Då jag vill att det skall fungera så att ifall jag sitter och pratar på sim2 så vill jag ändå att folk ska kunna ringa sim1 och då skall jag kunna parkera samtal från sim2 och sedan prata med sim1.

    För oftast ifall jag redan pratar i samtal blir det att den nya personen som försöker ringa kommer direkt fram till röstbrevlådan. Eller att det bara läggs på utan att dom kommer fram till den.

    Jag har försökt och pratat med både Samsung, och båda mina operatörer då det är två olika från mitt företag och privat. Men dom kan inte lösa problem och på Samsung säger dom att det inte ska gå att parkera samtal medan man pratar med någon redan.

    Ifall någon förstår eller stöt på detta problem och har en lösning så provar jag gärna det. Jag har testat flera olika inställningar som dom har tipsat om att testa.

    Har provat att vidarekoppling mellan de två olika nummer för tänkte att det kanske skulle fungera men det gör det ej.
    Just nu är alla funktioner under Vidarekoppla/Röstsatal inaktiverat på båda simkorten.
    Jag har funktionen Dubbla SIM-kort alltid på.

    Det blev säkert lite rörigt skrivet men ställ frågor på vad jag menar så kanske jag kan förtydliga.


    //Alexander
     
  2. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 324
    Mottagna gillanden:
    17 803
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Om du har dubbla SIM-kort alltid på på och det fortfarande inte går, så finns det inte så mycket annat o göra. Telefonen är annars, rent hårdvarumässigt en dual sim dual standby, men Samsung har lagt in det där dubbla SIM-kort alltid på, men det har jag läst/förstått att det fungerar si så där. Det finns inte så mycket annat o göra tyvärr :/
     
  3. Bencker

    Bencker Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag var rädd för det också, men tänkte ifall någon annan också har drabbats av detta och kanske hittat någon lösning annars är det väl bara vänta och hoppas på att dom kan lösa det med någon uppdatering annars har dom ju något att lägga till i nästa mobil. Tack för svar jnsson.