*FIXAD*
Skaffade mig en Jig och följde Perkas guide.. Tack som fan alla!
Hej! Min SGS var tidigare helt original med froyo, den laggade otroligt mycket så jag villa fixa någon typ av lagfix men då min telefon saknar 3knapps kombo så har jag inte fått det att funka( eller jag har snarare inte känt mig säker nog att testa) men igår körde jag ändå. jag änvände z4root och rootade den och sedan OCLF.
Det var när jag körde OCLF som den helt plötsligt bara blev svart och jag tänkte att den typ reboota eller nått men icke sen var den brickad. och efter som att jag inte har treknapps-kombo så tänkte jag att det var kört. Men nu lyckades jag få den i download mode via ADB och tänkte flasha tillbaka den till normalt enligt Elofs wiki
men när jag körde Odin och starta så står det i message rutan:
<ID:0/008>Added!!
<ID:0/008>Odin v.3 engine (ID:8)..
<ID:0/008>File analysis..
<ID:0/008>Get PIT for mapping
<ID:0/008>Firmware update start..
<ID:0/008>zImage
nu är mobilen bara svart (sitter fortfarande i USB på datorn med Odin uppe) Vad har hänt? vad har jag gjort fel? borde det inte funkat? Vågar inte röra något nu. Jävligt segt att först lyckas bricka den och sen bricka den igen när jag skall fixa det .. HJÄLP VAD SKALL JAG GÖRA!
Förlåt att det blir rörigt är nog lite trött nu!
'edit* Nu har jag fått den otroligt roliga "Mobil - Triangel - Dator" bilden
ingenting händer. kan inte komma åt download mode med adb eller något. är det helt kört då? Eller kan en jig funka? Men om en jig funkar vad skall jag göra för att det inte skall bli samma igen?!
Last edited: Mar 11, 2011