Dubbla nummer och krångel med grupper!

Diskussion i 'Legend' startad av grief, 23 mar 2010.

  1. grief

    grief Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    1 106
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Hej!

    Har tidigare kört en Hero och har nu bytt till en Legend.

    Har stött på patrull på 2 saker.

    Jag har mina kontakter synkade med GMails kontakte. För att slippa mailadresser i telefonboken har jag på GMail gjort en grupp som heter "Telefon" där jag har alla telefonkontakter. På Heron kunde jag välja att den bara skulle visa gruppen "Telefon" i kontaktlistan och jag slapp då mailadresser i telefonboken.
    På Legenden kan jag inte välja detta utan jag får välja "Google" och "Bara kontakter med telefonnummer", men då får jag inte med alla kontakter ändå. Finns lösning?

    Andra saken visar sig när jag ska skriva SMS, alla kontakter är dubbla! Har provat flera SMS-program, men likadant i alla. Kollar jag i "Kontakter" så är det som det ska, inga dubletter där. Vad är fel?
     
  2. MonsterBob

    MonsterBob Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ha oxå samma problem att i min telefon bok visas både telefon kantakter och sim kontakter trotts att det är avbockad, under kontakts visas bara de med nummer o ingen dubbletter ?? varför är det så eller ha man missat nåt ?¿
     
  3. henrik_6

    henrik_6 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Ngn som hittade lösningen på detta.

    Har samma fel, när jag ska skriva ett SMS och ska välja mottagare så är all uppgifter dubbla.

    Jobbigt när vissa polare har hem, mobil, jobb, jobb-mobil + 3 emailadresser..
    Har endast Google ibockat på vilka kontakter jag ska visa.
    Telefonen har oxå ett antal, men som sagt den är inte ibockad.



    PS! upplever även att telefonboken är extremt seg efter 2.1 uppdateringen.
    klickar man kontakter och väljer en där så tar det ibland flera sekunder innan den visar innehållet för den kontakten.
     
  4. hedztrem

    hedztrem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Jag löste det genom att helt enkelt exportera kontakterna till SD-kortet för säkerhets skull. Sen tog jag bort alla kontakter förutom dom på telefonen.