Dum fråga verkligen

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av mqphoto, 20 mar 2011.

  1. mqphoto

    mqphoto Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag vet dum fråga och har försökt söka svaret men har inte fått riktig svar och jag har noll koll på detta så snälla förstå det.

    Jag SE Xperia X10i som är låst till telia och vill köra comviq, finns det något jag kan göra som jailbraik på iphone för att få det att funka?

    Tack för svar
     
  2. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 682
    Mottagna gillanden:
    2 038

    MINA ENHETER

    Sök på "unlock sim x10" så hittar du många sidor som hjälper dig, t.ex. http://www.seunlock.se/. Tror inte det finns något gratis och jag kan inte rekommendera någon speciellt eftersom min aldrig var låst. Så se upp för virus och bluffare.
     
  3. Tjotte

    Tjotte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    499
    Mottagna gillanden:
    242
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
  4. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Nä, inte riktigt samma sak. De-branding handlar mera om att operatörer lägger in tjänster och funktioner som de bestämt skall stödjas i deras nät. Detta för att kunna köra "Vi har denna tjänster, kom till oss". T ex en SE X10 kan t ex hos 3 har en GPS app, medans Telenor inte har det. Nu har visserligen båda operatörerna GPS-appar. Så när man unbranda så fixar man det till en neutral X10 som då har de tjänster och funktioner som t ex Sony Ericsson lagt in i grunden.

    SIM-låsning handlar om en helt annan sak. Då är Mobilen låst till specifik operatörs nät som då kanske tillhör t ex Telia. Låset känner av att detta kortet vill använda sig utav telias nät om SIM-kortet är ifrån TELIA/Halebop. Men om SIM-kortet man vill använda kommer ifrån TELE2, så känner mobilen av det.

    Hoppas jag inte virra till det för mycket nu?
     
    Last edited: 20 mar 2011
  5. Radon

    Radon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    450
    Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 6s

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 6s
    Ett företag som verkligen är pålitliga för upplåsning är www.formedlingshuset.se
    Har skickat några telefoner till dem och det har aldrig varit problem.