Dungeon Hunter 2 ute nu!

Diskussion i 'Xperia Play' startad av ThePharaoh, 8 jun 2011.

  1. ThePharaoh

    ThePharaoh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2011
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    nu har dom släppt dungeon hunter 2 optimerat för playen på gamelofts sida. man hittar det inte i listan i xperia play appen men om man går in i gamelofts wapshop finns det där nu för 30 spänn! laddat ner det och ska genast iväg och hitta ett wifi att ladda ner det på (har inte trådlöst hemma)!

    http://wapshop.gameloft.com/php5/us/hdplus/product.php?ms_sid=4&phoneId=4809&game=2828705&r=all_games.php%253Fcat%253Dwap_android_all%2526sv5551%253D11c380b7b5c3d1f149f1&sv5551=11c380b7b5c3d1f149f1&setCookie=true




    enjoy!
     
  2. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Hehe du är ju flera dagar efter ;). Detta är ju redan postat i annan tråd (jag vet att du menar väl)! Men tack ändå! Spelet är bra men tråkigt att man inte kan lira över multiplayer över 3g... ;( Jag skrev en post på Gamelofts forum om detta. Ni får gärna fortsätta skriva i den så dom fattar att vi vill kunna spela vart vi än är!
     
    Last edited: 8 jun 2011
  3. Shadowmist

    Shadowmist Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag lånar denna tråden lite grann, hoppas inte det gör nånting.

    Skaffade Dungeon Hunter 2 till min SEXplay för några veckor sedan under gamelofts rea.

    Märkte dock att det laggar nästan hela tiden när jag spelar, allt ifrån smått "vibrerande" gameplay till stora hack/lagg som nästan fryser helt under halva sekunder.

    Tänkte först att det har att göra med mitt SD-kort (som iofs är klassat speed class 10) som kanske gjorde att spelet läste in långsammare.

    Testade därför att föra över det till telefonens minne istället och även om jag tyckte mig uppleva en viss förbättring kvarstod en hel del laggande och hackande.

    Till saken hör att jag spelat exakt samma spel på en polares Iphone 4 och där flöt det på med MYCKET god framerate även under de mest intensiva striderna med många fiender samtidigt.

    Har inte SEXplay och iPhone 4 båda två ungefär samma hårdvaruspec?

    Är det någon annan som upplever samma sak eller är det något fel på min telefon?
     
  4. Kajlie

    Kajlie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Samsung S20+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S20+
    Japp jag har samma "fel". Laggar något fruktansvärt ibland nån sekund innan det kommer igång igen.
     
  5. Shadowmist

    Shadowmist Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Innebär detta att det förmodligen är bristande hårdvara? Är telefonen för "seg" för att lira DH 2?
     
  6. Kajlie

    Kajlie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Samsung S20+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S20+

    Men borde det inte lagga hela tiden då? Jag kan springa helt själv också kommer lagg spike. Ska testa att stänga ner allt som kör och sen spela igen.
     
  7. Shadowmist

    Shadowmist Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har testat typ 3 olika task managers som ska stänga allt i bakgrunden och jag har dessutom testat att starta spelet direkt efter en ny reboot. Problemet kvarstår.

    En annan sak att nämna är att när man starta spelet och kommer in i menyn så är det en kort laddningstid innan man får upp karaktärsvalsmenyn. Under denna laddningstid ser man en sten eller något som är en bakgrund. På min polares ajfån 4 var det ingen laddningstid överhuvudtaget för att få fram själva menyn utan allting kom upp helt laggfritt direkt.

    Är luren t.o.m. för seg för att klara menyerna!??!
     
  8. beltet

    beltet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2011
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Troligtvis är telefonen inte för seg. Det är bara gameloft som inte optimerat spelet på ett bra sätt.
     
  9. Kajlie

    Kajlie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Samsung S20+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S20+
    Njä jag tror faktiskt inte den är för seg för att klara det. Inte direkt något grafikkrävande spel i den bemärkningen. Det är ju duktigt snyggare grafik på tex Asphalt 6 som flyter hur bra som helst.
    Tror snarare det är som ovan har skriet att det itne är 100% optimerat.
     
  10. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Telefonen ska orka med spelet till 100% och har så även gjort till en början för mig. Nu har det dock börjat lagga, vet inte om det hände efter att jag uppdaterat skiten. Gameloft är tards utan support (enligt mig).