Duplicate Entry: AndroidManifest.xml

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av buurd, 25 apr 2010.

1. buurd

buurd Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan!

Jag har nu flera gånger varit på väg att slå ihjäl datorn och har en hammare liggandes brevid mig. Av någon anledning så säger Eclipse följande:

Error generating final archive: Duplicate entry: AndroidManifest.xml

Ett flertal sökningar på nätet säger att detta normalt sett beror på att man har inkluderat ett bibliotek i projektet som innehåller AndroidManifest.xml och det krockar med projektets egna AndroidManifest.xml.

Problemet är att även om jag har inkluderat en .jar-fil så innehåller den inte någon AndroidManfiest.xml. Så varför får jag felmeddelandet? Lyckligtvis har jag ingen försörning i projeket utan bara leker lite men nu har jag stått still i två veckor utan att hitta någon lösning.

Några idéer?

Tack på förhand
    Roland

2. kria

kria Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om du inte redan gjort det, testa att slå på verbose build output (Preferences->Android) och se om du får någon ytterligare information som kan hjälpa.

3. Elis

Elis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

tror att det kan vara så att bibliotek(som du skrivit?) är ett "android projekt" men det borde vara ett "java projekt" med med android-sdk-windows/platforms/android-1.X/android.jar inkluderat.

4. buurd

buurd Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Att slå på Verbose gjorde inget vad jag kunnat se. Möjligt att jag kollat på fel ställe iofs...

Jag tror inte att de ska spela någon roll att projektet är ett Android-projekt eftersom jag exporterat .jar-filen ur projektet. .jar-filen innehåller inte någon AndroidManifest.xml utan enbart mappar och klassfiler.

5. buurd

buurd Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag testade att göra ett nytt projekt i vilket jag inkluderade min .jar fil. Inga problem så jag lade kopierade även in src-mappen från det gamla projektet till det nya och fortfarande inga problem. Så jag antar att något i eclipse inställningar har blivit knas och inbillar sig därför att det finns en AndroidManifest.xml någonstans där jag inte kan hitta den... typ..

6. oakenstream

oakenstream Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Clean project

I Eclipse så kan du köra clean project efter att du roddat färdigt med libbarna. Det löste problemet för min del. :cool: