Fråga: Early Bird

Diskussion i 'Återförsäljare och tillverkare' startad av Redhawk1234, 3 jan 2022.

1. Heleg

Heleg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 174
    Om de inte kan öppna locket så får de inte in paketet utan att demolera det...

Jag väljer alltid bort Early Bird/MTD om det går, gillar inte alls konceptet och ändå så har jag inte hört om några stölder av deras leveranser (eller andra utanför dörr-leveranser här i området, det levereras bl.a. ägg utanför dörren här).

Twizz gillar detta.
  2. Redhawk1234

Redhawk1234 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    556
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nothing Phone (1)

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nothing Phone (1)
    Håller med att de ser lite vanskligt ut. Dock ändå helt ok för att vara Early Bird efter alla skräckhistorier man läst förutsatt att de var rätt adress de levererade till :P

3. Asawi

Asawi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    4 892
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Jag har inte handlat någonstans där jag inte har kunnat välja bort Early bird.
    Jag väljer det bara för billiga saker (framförallt från Apotea) och tycker att det har fungerat helt perfekt när jag använt det. Jag bor i ett lugnt villaområde och får paketen i brevlådan. Men lite nyfiken är jag på var det skulle hamna om det inte rymdes där. Att lägga det uppe på brevlådan som på bilden i en tidigare post känns ju inte idealt.

Kristy gillar detta.
  4. NiklasO

NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 833
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Samma här. När det inte har fått plats i lådan så har de ställt paketet vid sidan om i en svart igenklistrad påse så regn/snö har inte gjort någon skada. Nu kan jag oftast få hemleverans samma dag så det brukar inte finnas anledning till att välja early bird men när jag har gjort det och beställt tidigt på tex en måndag så har det kommit med tidningsbudet runt 1-2 natten mot tisdagen (och jag brukar vara vaken så jag hämtar in direkt). Mest billiga saker från Apotea här med.

Redhawk1234, Kristy och Asawi gillar detta.
  5. Heleg

Heleg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 174
    Kanske dax att investera i en paketbrevlåda...

Oceanic och Asawi gillar detta.
  6. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 278
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
  7. Johnh3

Johnh3 Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    5 189
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 50 Neo.

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 50 Neo.
    Telefon 2:
    Google Pixel 9 Pro.
    Platta:
    iPad
  8. Johnh3

Mottagna gillanden:
    5 189
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 50 Neo.

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 50 Neo.
    Telefon 2:
    Google Pixel 9 Pro.
    Platta:
    iPad
    Fick ett mobilfodral av EarlyBird för nån dag sedan. Hade lätt gått in via brevinkastet när det var så tunt. Men naturligtvis lämnade han utanför dörren ändå. For inte så tidigt till jobbet så jag kunde plocka upp den direkt i princip.
    Fast om möjligt kommer jag välja andra alternativ typ ombud eller Instabox.

Redhawk1234 gillar detta.
  9. Knorkas

Knorkas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Jag har testat EarlyBird två gånger, när jag har beställt från Apotea. Första gången kom paketet inte alls trots att jag fick SMS att det var levererat. Jag ville ge dem en chans att bevisa att det rörde sig om tillfälligheter, och valde dem igen. Då kom paketet inte heller, trots att jag rusade ut direkt när jag fick SMS att det hade levererats. Jag blev gång nr 2 tillsagd av kundtjänst att fråga runt i kvarteret om nån hade tagit hand om paketet, enligt dem var det levererat och de kunde inte göra mer! En vecka senare låg det plötsligt i min låda, antagligen hade det hamnat hos nån ärlig person som bar iväg med det till min låda!

Jag har hört av flera i mitt område som inte heller får sina paket när Early Bird ska leverera, så uteblivna paket kan säkert bero på slarviga (eller i värsta fall oärliga) tidningsbud, eftersom andra skrivit att ni är nöjda. Men jag kommer inte att våga anlita EarlyBird fler gånger, i synnerhet inte de ggr jag handlar från Apotea. För mig blir det undantagslöst paketbox till mataffären sen dess.

Edit: Det är lite väl många negativa omdömen om företaget på Trust pilot för att jag ska våga ge dem ytterligare chanser.

Last edited: 22 jul 2024
  10. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    671
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Det är ju inte early birds fel det bor tjuvar i ditt trapphus..

11. Klurre

Klurre Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    847

MINA ENHETER

Aldrig något problem med Early Bird för min del.

katho gillar detta.
  12. Knorkas

Knorkas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Jag bor inte i ett trapphus, utan i radhus med brevlåda ute vid cykel/gångbanan. Och nej, jag har spanat efter tidningsbuden och sett dem köra förbi postlådan utan att stanna (jag har ingen morgontidning). Strax efter har det ändå kommit SMS att paket är levererat, och jag går direkt ut till lådan, vilket tar 10 sekunder (med lådan i blickfånget under hela promenaden) och det finns inget paket. Och hur skulle det kunna finnas ett paket, när de inte stannat och stoppar nåt i lådan? Och ingen annan person i närheten som skulle kunna vara tjuv! Så nej, ingen har hunnit stjäla paketen. Det har aldrig lämnats några paket i min låda från Early bird, trots att de skickar SMS. Apotea har t.o.m. sagt när jag kontaktar dem att de har flera gånger fått indikationer på att Early bird skickar SMS till kunden att paket från Apotea har levererats, trots att leverans inte har skett!

13. Knorkas

Knorkas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Jag är givetvis glad för din och andras skull, som får Early Bird att funka. Det tyder ju på att problemen är lokala, och kanske kan bli bättre om de anställer andra tidningsbud.

14. Knorkas

Knorkas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Jag handlar mycket från Apotea, och visst kan du välja bort Early Bird hos dem om du vill (men nu verkar du ju inte vilja). De fyller själva i Early Bird och skriver "rekommenderas", men jag byter alltid, eftersom de i mitt fall aldrig har fungerat.

15. Johnh3

Mottagna gillanden:
    5 189
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 50 Neo.

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 50 Neo.
    Telefon 2:
    Google Pixel 9 Pro.
    Platta:
    iPad
    Undviker Early Bird om möjligt. Nuvarande tidningsutdelare sen. Sällan före 07.00 på morgonen.
    (Tidigare 04.00 på morgonen)
    Dessutom så lämnas ofta försändelsen utanför dörren. Även om den hade gått in i brevinkastet.

Bor i ett flerfamiljshus så är den i trapphuset så är risken stor att paketet försvinner efter några timmar.

16. bertone_x19

bertone_x19 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97

MINA ENHETER

Haft problem en gång - kanske använt dem 50ggr. Den dagen skulle de leverera två paket till mig, men jag fick bara det ena - det andra lämnade de till en granne en bit bort (han kom över med det så inga problem)... jäkligt oklart hur de kom fram till att det var rätt metod.

17. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    671
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Okej skumt det där, då gör inte dom som delar ut paketen sitt jobb det där får dom se till att fixa om vissa anställda är värdelösa.

Knorkas gillar detta.
  18. Knorkas

Knorkas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Nej, inte gör de sitt jobb, men jag har hittat ett annat sätt som fungerar, och jag berättar för den som frågar vad jag tycker är mest pålitligt. Jag får paket till en Instabox i mataffären, dit jag ändå går ett par gånger i veckan. Men så har jag läst i andra trådar att vissa har bättre erfarenhet av Early Bird, så det är säkert stora variationer lokalt på vad som är det bästa.

mortuus och Twizz gillar detta.
  19. Twizz

Twizz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    99
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    S24 Ultra
    ROM:
    Orginal
    Info:
    Orginal
    Telefon 2:
    S21u
    ROM:
    Orginal
    Platta:
    Samsung TAB 2019 10.1
    ROM:
    Original
    Jag har lagt en beställning och kommit fram till val av leverans och det går inte att välja men ser att dom finns bland alla som kan väljas. Då hoppar jag ut och letar annan butik.

Här i Stockholm Årsta så ställer dom längst ner i en trappuppgång orkar inte gå 2 trappor upp.

Engång skulle paketet komma såg att det ändrades till dagen efter. När jag får den så hade paketet snittats upp och en grej var borta paketet låg kvar men tom. Ringer deras support får reda på vad paketet vägde när eb tog emot den. Väger det jag hade i paketet och den vikten är borta. Det enda dom säger du får kontakta butiken. Fast vi vet det är i deras led den försvann. Därför bojkottar jag detta företag

20. keyser

keyser Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12 623
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    Blandade erfarenheter i hushållet.
    För min del har det hänt flera gånger att paketen inte dykt upp. Eller, de har rapporterats som levererade men inte funnits utanför, sen efter ett par dagar medans jag tjafsat med kundservice om det hela så har de helt plötsligt dykt upp - någon gång dök paketet upp på söndagen när det rapporterades som levererat på tisdag/onsdag.

För sambons del - inga som helst problem, alla paket har kommit fram som de ska.

Antar att de helt enkelt inte gillar mig. :P