Eclair och Flan rom's

Diskussion i 'Magic' startad av ivarson, 15 januari 2010.

1. ivarson

ivarson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

2. ivarson

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det fungerar imho rätt bra just som du säger för att vara så tidig.
    Alla anslutningar fungerar..
    Dock har telefonen fryst för mig en gång.. antingen var det en ordentlig hog bara men det gick 30 sekunder så ja ryckte batteriet

jag ska testa Espresso-rommen (android 2.1 + efterträdaren till Sense) i eftermiddag om jag hinner, och även "[kernel][32a][radio 6.35.07.29][spl 1.76]donut/ECLAIR and CAMERA WORKING(HTC driver)" så slipper flasha upp och ner Radio och Hboot mellan cursorsense och alla andra roms :-)

3. ivarson

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

För er som fipplar med prop-filen..
    ändra ro.ril.enable.3g.prefix=1 till ro.ril.enable.3g.prefix=0 så slipper ni att det står "3G" innan er operatör på tex. lockscreen.. Reent estetisk ändring :-)

edit: kan man överhuvudtaget ändra sin egen topic på ett ämne?
    Det ska ju inte vara Flan utan Froyo, mycket viktigt ;-p

4. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Jag har en 32B så det finns inte alltförmånga ROMS att testa för min del, men är bra sugen!

5. ivarson

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har läst på XDA att några av dem försöker att "omvandla" sin 32b till 32a genom att flasha den andres spl o radio.. vet dock inte om detta går.. det skiljer ju en del på hårdvaran, inte minst minnet

6. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Sett också, vill inte..

Men hur går det med utvecklingen av dessa über-roms? Jag vill byta nu med en gång, men vet hur det kommer bli; buggar och fail tills någon lägger ner projektet och det blir cyanogen igen. Kan inte han ösa på lite nu med 2.1-godis?

7. ivarson

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

ja, det är ju inte många projekt som håller lika längre som cyanogen men däremot så avlöser dom varann.. Enda nackdelen med det egentligen är väl att man rekommenderas wipa mellan bytena.
    Vet inte hur mkt av eclair cyanogen kommer att plocka in.. blir lätt ostabilt att fragmentera grunden, och stabilitet är ju lite av hans flaggmärke. Såvida inte android är jävligt modulärt (ja jag vet att det är lnx) så skulle jag tippa på att han kommer med en annan major version som anses beta medans han fortsätter med 4 som stable ) Menmen who knows, bara spekulerar vilt