eclipsegnäll

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av PatrikS, 23 nov 2010.

1. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Jag vill bara beta om det är några fler här som haft strul med eclipse (och android-sdk)

Hittills:
    * "Intellisense" är oerhört seg när det är objekt som har många metoder & egenskaper.

* Går inte att uppgradera eftersom adb.exe inte kan stängas ner ordentligt

* Emulatorn flippat ur mer och mer och tappar kontakten med devicen, och det går inte ens att återansluta utan man får starta om på vinst och förlust (skapa ny AVD hjälper inte)
    * Diverse fel & strul med xml-filer mm

* Clean "slutar att fungera" (medför att projektet inte kompilerar p.g.a saknade libs) tydligen känt problem

Ska installera om eclipse nu så jag hoppas inte det ligger skräp och guppar i registret i windows...

Slutligen är jag ändå rätt nöjd då eclipse är snabb och har sjukt mycket features (jämför t.ex med
    VS2K5,VS2K8,VS2K10 som dessutom blivit seeeg)

Last edited: 23 nov 2010
  2. afzkl

afzkl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Har du senaste version (3.6) av eclipse eller? För i så fall skulle det kunna förklara en del av dina problem. Jag hade med 3.6 ett tag och den här förslags-listan ver oerhört seg. Detta var dock i ubuntu men borde vara samma i Windows.

Om du har senaste, testa att ladda hem och kör 3.5 istället, den har jag och det fungerar jättebra.

3. foobar17

foobar17 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Om du kan stå ut med att lägga en slant på en IDE, kan jag varmt rekommendera IntelliJ. Bättre på all punkter än Eclipse, när det gäller Java utveckling.
    Android stödet är också klart bra. Utom på en punkt: GUI layout viewer.

4. Fredrik

Fredrik Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag med, mycket bättre ide än eclipse, finns som gratisversion för Android utveckling sen några veckor tillbaka

5. PatrikS

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Ja, det lutar åt IntelliJ snart... jag är inte den som fastnar i en miljö trots att jag har någon slags hatkärlek till eclipse...

JBuilder,NetBeans,Sharpdevelop,Eclipse,Rapid application developer, massa olika VS har passerat mina skärmar iaf om inte fler.

6. foobar17

foobar17 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag har använt IntelliJ sedan första versionen kom 2002. Den har i alla år legat före alla andra IDE:er vad gäller programutveckling i Java. Det som sticker ut, jämfört med Eclipse, är Intentions, Keyboard Shortcuts, Recatoring och strukturella sökningar (såsom visa typhierarkin, visa alla implementationer av en viss metod, visa alla tilldelningar för en viss medlemsvariabel, osv).

En tradition jag har, är att prova Eclipse minst en gång per år, för att se om jag skulle ha ändrat mig. Efter några dagars frustrerad användning växlar jag tillbaka till IntelliJ och pröjsar gladeligen för en paid upgrade.

Dock brukar jag använda Eclipse för programutveckling i Perl, Erlang och ibland C och C++, så helt fanatisk är jag ju inte...

7. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Tack för den informationen har verkligen velat använda inteliJ istället.

8. PatrikS

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

var ?

http://www.jetbrains.com/idea/features/

Verkar som androidstödet enbart är för fullversionen, och det plugin som finns vid sidan av har jag inte hört gott om direkt.

9. PatrikS

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER