Efter 2 dagar fungerar inte min Desire HD, Telenor krånglar.

Diskussion i 'Desire HD' startad av Stefan11, 21 dec 2010.

1. wRRM

wRRM Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det är inte säkert telefonen är defekt när den kommer tillbaka. Det kanske var någon liten komponent som gått sönder under frakt eller som va av dålig kvalite/fel lödd eller liknande från fabrik.
    Ta inte ut sorgen i förskott och se vad som händer när telefonen kommer tillbaka. Är den fortfarande trasig då är det bara att ringa tillbaka till Telenor och be dem byta telefonen åt dig.

2. Akarr

Akarr Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

dom flesta brukar ge en lånelur du kan ha medans du väntar på din reparation. sen när det gäller RMA produkter så kan du gott vänta, apple är värre med DOA har du tur med andra operatörer så kan du få en ny omgående om det visar sig att den är DOA.

bara stå på dig. läs igenom avtalet om du kan bryta det. men tror inte det då det inte är ditt abonemang som det är fel på utan telefonen du köpte med ditt abonemang.. så ingen lycka där skule jag tro.

men jag håller med dig och det är jävligt surt att dom får hålla på sådär--

Stefan11 gillar detta.
  3. Germanpilsner

Germanpilsner Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Måste tillägga att du är så pass respektlös med ditt otroligt onödiga inlägg som absolut inte tillför ett dugg vettigt. Nu är det uppenbart att personen ifråga har en grammatisk stavning som hör ihop med teckenspråket. Personligen har jag inga som helst problem att förstå vad som vill bli sagt.

OT: Även om det är irriterande för den som drabbats av fel i varan så har Telenor rätten att avhjälpa detta fel utan att byta ut varan. Det är först efter tredje försöket som varan ska bli utbytt. Dock är det inte alla gånger som det medges frivilligt.

4. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Telenor har som du skriver ingen skyldighet att direkt byta ut en vara, som i det här fallet mht DOA, DOA är något tillverkare erbjuder och det är svårt att se varför Telenor ska frånta honom den servicen om reklamationen faller under de kriterier som HTC satt upp för DOA

OT, jag hade min bil inne för åtgärd av fel 3 eller 4 ggr och när jag lackade ur och hotade att häva köpet i samtal med deras chef sa han att de inte försökt åtgärda felet 3 ggr eller fler, de hade försökt diagnostisera felet. Ridå!

För mig är det inte uppenbart att TS skriver i teckenspråk men du kanske kan förklara varför just teckenspråkstalande måste skriva med fet stil och röd text i tid och otid. Jag är förespråkare för formatering av text, det blir oftast lättare att läsa om den görs korrekt

5. Germanpilsner

Germanpilsner Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inledningsvis kan konstateras att bara för att du har rätten på din sida betyder det inte att andra ger dig den rätten. Nyckeln till framgång är oftast är att bråka, bråka och återigen bråka. Till sist anmäler man till ARN och bråkar lite till.

Vad gäller det sistnämnda så har versaler och rödtext ingenting att göra med "misshandel" av det svenska språket. Irriterande för läsaren, javisst! Sen misstänker jag starkt att du i första hand hängde upp dig på grammatiken. Kan du inte lära dig att sålla mellan folk som slarvar grovt när de skriver och de som inte har samma förutsättningar så bör du helt enkelt visa respekt och låta bli med meningslösa inlägg.

Last edited: 20 jan 2011
  6. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Du och jag verkar vara helt på kollisionskurs med varandra men fine. Jag kan leva med det.
    Första meningen är vi dock överens om och jag har inte hävdat motsatsen, däremot tycker jag, som jag också skrev, att det är svårt att se varför Telenor skulle neka honom den servicen.

Sen det här med "bråka, bråka och återigen bråka". vad är det för kvalificerat skitsnack. Jag har själv jobbat som säljare i först telekombranschen och senare i datorbranschen (10 år ungefär totalt) och det kan jag lova dig, jag och alla mina kollegor hanterade alla jävla bråkstakar på precis samma sätt, genom att ge minsta möjliga service. Att vara artig, saklig och kunnig är det utan tvivel bästa sättet att få hjälp, det har jag även själv märkt under mina 44 år och då menar jag från andra sidan disken.

"Vad gäller det sistnämnda så har versaler och rödtext ingenting att göra med "misshandel" av det svenska språket."
    Det är ju din alldeles subjektiva åsikt och jag delar den inte. Och det där med misshandel var ju inte ens mina ord.

Näe, gå du bitter genom livet och må våra vägar aldrig korsas, Jag lovar att inte kommentera dina inlägg här om du gör mig samma tjänst.

Germanpilsner gillar detta.