Övrigt: Efter 4.3 upgrade - avinstallera allt som går...

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Bamsefar, 8 jun 2014.

  1. Bamsefar

    Bamsefar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    382
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    ...och vips fick jag vettig batteritid.

    Det låter nog lite lustigt, men jag hade min S3a rootad, och orkade inte riktigt med att göra un-root för att få in 4.3 OTA (jag körde original 4.0.4 ROM men med root). Men så fick jag nog en dag. Fipplade och vips fick jag tre stora updates på ett bräde, och har alltså 4.3 med allt extra.

    Och allt extra är google movies (eller vad den nu heter) som drog både bandbredd och batteri i en icke sinande ström, och en massa (!) Samsung bloatware som jag inte alls var intresserad av.

    Således, jag avinstallerade allt som bara gick, stängde ned det som inte gick att avinstallera osv. Allt med enbart originalprogramvaran, alltså INTE rootad. Och efter en del försök så kan jag nu säga att batteritiden blivit riktigt vettig igen. Jag får ut en helg, med dryga timmen av skärmanvändning (nej jag använder inte direkt nallen under helger - jag har ju några plattor och bärbara i närheten så nallen blir liggandes). I veckorna när jag jobbar så får jag ut ett dygn i praktiken (markant mera skärmtid alltså, för det är skärmen som är största förbrukaren).

    Alltså nöjd just nu.

    Återstår att fundera på om den där LG G3 duger som ersättare, eller om jag skall slå till på Sony Z2 eller kanske en Z1 Compact...?