1. Fello: Just nu! Dubbel Surf på alla abonnemang med minst 8 GB surf! T.ex. 8 GB blir 16 GB för 165 kr/mån. Alla Dubbel Surf-abonnemang hittar du på Fello.se
    Stäng notis
  2. Samsung-nyheter: S24 Ultra | S24/24 Plus
    Stäng notis
  3. Registrera ett konto hos Sveriges trevligaste techcommunity!
    Stäng notis
  4. Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Stäng notis
  7. Stäng notis

Efterkrav på VAT i UK?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Skinksallad, 24 jan 2010.

  1. Snappahead

    Snappahead Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Borderlinx är faktiskt ansvarig för att betala tull och skatt baserat på de uppgifter som beställaren ger, eller värdet som står på paketet (som avsändaren anger). Skulle jag som beställare ange fel värde eller innehåll så hålls jag som beställare ansvarig. Om rätt värde och innehåll har angetts så är det Borderlinx ansvar att rätt skatt + tull betalas. I detta fall så har Borderlinx inte tagit betalt för momsen, trots att rätt värde och vara är specificerad, och får således skylla sig själv. De ska presentera alla kostnader inkl skatt och tull innan jag som beställare godkänner vidaresändning. Följande text är från Borderlinx T&C:

    30 Appointment of Borderlinx as Agent.
    You appoint Borderlinx to act as your agent to manage all export, import and customs clearance procedures and to ensure customs duties and taxes are paid to the relevant customs and tax authorities. Borderlinx will perform these functions based on the information you provide and, accordingly, Borderlinx will not be responsible or liable for any additional duties or taxes that are assessed if the information you provide to us is inaccurate or incorrect.
     
  2. SkyddsAngel

    SkyddsAngel Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2010
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    hmm va konstigt, känns också väldigt skumt att Borderlinx helt plötsligt ändrar sina rutiner och tar 1000 kr numera istället för 300 som innan.

    Och det var bara nån vecka sen de tog endast 300 kr? Borderlinx har kanske lärt sig en läxa ? :P
     
  3. Droid-Nisse

    Droid-Nisse Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    blä synd att man inte hann beställa i tid :(, jävla verifikationen kostade mig 700 spänn :'(
     
  4. Droid110

    Droid110 Guest

    De som har beställt tidigare lär ju också få betala snart ;). Skitsamma liksom, den är billigare och bättre än vad iPhone någonsin kommer att bli, så kan man tänka :teeth:.
     
  5. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Faktiskt. Jag hade som jag tidigare sagt en Galaxy innan, men den sålde jag efter 10 dagar då jag förstod att inga uppdateringar skulle komma samt att jag aldrig älskade den.

    Nu med N1:en, så har jag de senaste dagarna bara älskat den mer o mer.

    I början är det bara en ny pryl, då är allt kul.

    Nu kommer all glädje från användande. Mails, chat, fixa bättre tangentbord, stream:a SR, multitaska, kolla pdf, allt går med sån jävla fart.

    Batteriet tar slut om man gör allt detta, det gör det, men annars är det så jäkla najs!

    Var bara tvungen att säga allt detta. :) (intagit första ölen liksom :) )

    /Söder
     
  6. Jobilinx

    Jobilinx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Engelska staten har redan fått sina pengar, DHL har redan betalat dom. Dock så vill DHL troligtvis ha sina pengar, det handlar om jätte små summor för ett sånt enormt företag, men man vill nog fortfarande inte göra förlust affärer.
     
  7. handroid

    handroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Alternativ till Borderlinx?

    Hej som rubriken leder finns det några andra liknade som borderlinx? Har kollat lite på Myus2.myus.com men hittar inga referensar.

    //
     
  8. Skerved

    Skerved Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Jag undrar vad som hänt med min moms. Jag beställde min telefon 19/1 via en bekant i London. Han har ännu inte hört något från DHL. Jag tycker det är konstigt att det ska behöva ta över en månad för dem att fakturera momsen.
     
  9. Jobilinx

    Jobilinx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Av egen erfaranhet, dock så gällde det Fedex i Sverige så vet jag att det kan ta ett par månader.
     
  10. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 691
    Mottagna gillanden:
    926

    MINA ENHETER

    Jag använde meg av myus.com Jag hade glömt att skriva suite nr,så paketet kom bort,men myus klarade och spåra paketet.Dom var veldigt hjälpsamma.Kan varmt rekomendera dom.
     
  11. handroid

    handroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Var det Nexus One du beställde via myus? Vad hamnade totala kostnaderna via Myus.com?

    //
     
  12. flejk_jejk

    flejk_jejk Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick betala VAT hos Borderlinx UK när jag beställde min, blev 700 spänn nånting
     
  13. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Samma här. Beställde 6/1 och har inte hört något om en faktura från DHL av brorsan. Räknar med att den kommer senare dock.
     
  14. nittonnollsju

    nittonnollsju Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2009
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har sett att någon enstaka har beställt Nexus till hotell. Någon som vet om man kommer undan VAT genom att gå den vägen? Har en vän som ska till London så det hade varit en perfekt lösning i och med att Borderlinx VAT-tillägg.
     
  15. TossiToker

    TossiToker Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Du får ju betala skatten mellan US -> UK
     
  16. nittonnollsju

    nittonnollsju Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2009
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Med andra ord är det samma summa som Borderlinx debitera. Betalar man den direkt i samband med beställningen av telefonen eller kommer det som faktura senare ifall man beställer till ett hotell istället? Som jag förstått det så betalar man det direkt ifall man skulle ta det genom Borderlinx.
     
  17. TossiToker

    TossiToker Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    DU betalar direkt till google,
     
  18. nittonnollsju

    nittonnollsju Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2009
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för klargörandet!
     
  19. Dreas

    Dreas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Är det någon som fått betala Vat i efterhand när de handlat via Borderlinx? Inte jag iaf, fick min i mitten av Februari. Hur går det för er som beställde i Januari, fått brev?
     
  20. Skerved

    Skerved Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Nu är det två månader sen jag fick telefonen, kommer inte momsen nu så börjar jag undra. Skulle bli sur om den dyker upp i sommar eller så. Jag har ju redan slutat tänka på den, vilket är rätt naturligt.