Efterkrav på VAT i UK?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Skinksallad, 24 jan 2010.

  1. Snappahead

    Snappahead Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tror att vi kan vara rätt lugna. Som jag skrev tidigare i tråden så har vi anlitat Borderlinx som agent när det gäller tull & skatt. De är således ansvariga för att skatt och tull betalas. Alla kostnader ska redovisas av Borderlinx innan vi godkänner vidaresändning. Så länge vi har angett korrekt värde och vara så kan de inte komma med efterkrav. Vi hade tur helt enkelt :)
     
  2. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 223
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Jag skulle inte uttrycka det som att det är de som är ansvariga. Det är ju inte de som beställt. Det är ju du som beställt, och som påstått att du "bor" där.

    Om jag beställer en sak till din adress här i Sverige, men i mitt namn, så är det ju inte du som är ansvarig för alla kostnader. (Om det det nu hade varit som så att inte moms:en låg på från början tex).

    Jag ser bara Borderlinx som någon slags "fake-adress", inte som något företag som är skyldig att betala din moms.

    /Söder
     
  3. Snappahead

    Snappahead Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    "You appoint Borderlinx to act as your agent to manage all export, import and customs clearance procedures and to ensure customs duties and taxes are paid to the relevant customs and tax authorities."

    Om jag tar betalt av dig för att ta mot varan samt sköta inbetlningen av tull och skatt så blir jag ansvarig. Om jag sedan redovisar fel total-kostnad till dig när du ska godkänna betalningen så får jag skylla mig själv. Så länge staten får sina pengar så är det inga problem för dig som "original-beställare".
     
  4. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 223
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    ok

    /Söder
     
  5. Boegas

    Boegas Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2010
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    177
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Pixel 5
    Bumpar denna tråd lite...

    Fick ett mail igår från boaderlinx om att dom vill ha tullavgift för min nexus som jag köpte i början av februari, ingen annan som fått det?

    /Jonas
     
  6. Dreas

    Dreas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER