Efterlyser tips på billig & hyfsad 3g-platta

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Lugnofin, 2 jan 2014.

  1. Lugnofin

    Lugnofin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2013
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    124

    MINA ENHETER

    Hej gänget!
    Är intresserad av att få tag i en billig surfplatta med inbyggd simkortsplats för 3g/4g. Ska främst använda den som terminal för iZettle så det behöver absolut inte vara nåt prestanda- eller minnesmonster (just nu kör jag en rootad o customromad gammal HTC Legend så där nånstans går nedre gränsen :-) ).
    Förutom 3g är kraven:
    - Bluetooth
    - Minst android 4

    Helst inget dyrare än 1500. Nonames från den uppgående solens rike är helt ok.

    Tack på förhand för tips o förslag!
     
  2. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Pipo M6 pro! kanske lite "för bra" men det skadar väl inte ;-) kostar ca $250.

    Edit: Den finns både med och utan 3G (och GPS), med 3G verkar den ligga närmare $280 men det kanske går att hitta billigare. Utan 3G runt $250. Men det är som sagt en riktigt kompetent platta som kan mäta sig med betydligt dyrare märkesplattor.

    Om du är ute efter en billig kina-platta med 3G kan jag rekommendera pandawill.com, de har många plattor och bra filterfunktioner. Sen behöver du inte handla där men det kan vara ett bra sätt att hitta någon! Här är en lista med alla plattor med 3G, sorterat efter pris (om länken funkar). Finns för under $100 men då är de förmodligen inte speciellt vassa i övrigt.
     
    Last edited: 4 jan 2014
    Lugnofin gillar detta.
  3. Baeckman

    Baeckman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Här har du lite att kika på. Finns från runt 700 hundringen...

    http://www.hongkongeek.com/en/21-google-android-tablets#filter=[feature_38:750],[feature_38:2225],[feature_38:8033],[feature_37:40],[page:1],[order:Position_desc]

    Har själv handlat lite därifrån. Bl.a. en platta och det har fungerat bra. Dock vet jag inget om garantier osv.
     
  4. Gorynytj

    Gorynytj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2012
    Inlägg:
    1 227
    Mottagna gillanden:
    392
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10
    Övrigt:
    Razer Nabu Watch
  5. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Det var nog bästa tipset hittills! Samsung Exynos 4 Quad, lär pinna på rätt bra :) så får du svensk garanti och support på köpet, och en kvalitetsplatta. Bästa pris enligt prisjakt är 2300 så 1795 låter riktigt bra. Köp :)
     
  6. Gorynytj

    Gorynytj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2012
    Inlägg:
    1 227
    Mottagna gillanden:
    392
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10
    Övrigt:
    Razer Nabu Watch
    Ja, billigaste ÅF i Sverige (välkänd ÅF) är nästan 4000.. 3700 hos Expansys, försöker de bli av med lagret innan de nya tablets från Samsung kommer? Eller är det skrivfel?

    Läst rykten om 2560x1600, 8,4" 10,1" och 12,2" skall presenteras på CES närsom