Efterlysning för program (PC) via funktion.

Diskussion i 'Off Topic' startad av Aveyz, 21 okt 2010.

  1. Aveyz

    Aveyz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjenare!

    Jag jobbar som projektledare/säljare på ett företag och har ett enormt register med kunder jag har ringt mm. Och jag ägnar ca 2-3 timmar varje dag åt nykontakt eftersom det är kul och samtidigt genererar cash.

    Men som ni säkert känner till är det vanligaste att man inte riktigt får presentera sin produkt men ofta svarar dom inte heller.
    2/3 av alla nya samtal är = "Inget svar", "Återkom en annan gång" etc.
    Det finns cirka 3 stycken kategorier jag kan slänga in dom i.

    Det jag söker:
    Ett program för macro där jag har 3-4 standardfraser som jag bara kan lägga in med ett knapptryck. Jag vill inte ha ett program som spelar in knapptrycken och tidsintervaller utan som bara lägger in texten rakt av liknande ctrl+v.

    (Windows)
    (Snabbt)
    (Bra)

    Någon som har sett eller vet om ett sådan program som jag kan använda för att spara tid och tjäna mer pengar?

    Tack på förhand! :P
     
  2. Boota

    Boota Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    275
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    nexus 6p

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    nexus 6p
    Du borde kunna göra det i office... det låter som att det du vill ha är autotexter.

    i Excel autofylls dessutom alla kolumner med tidigare införda textsträngar och cellers värden, så länge det du skrivit innan är unikt (dvs. om du har fyllt i "inuti" kommer excel att gissa på "inuti" så fort du skriver "i" så länge det inte finns något annat i samma kolumn som börjar på "i".

    Så du skulle kunna skriva "in" så kommer "inget svar" upp och fylls när du trycker på enter.
     
  3. Aveyz

    Aveyz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo, men jag vill ha tex: "Ej svar, kass leverantör idag" och knyta det till tex ctrl+x så jag bara kan lägga in det som en förinställt kortkommande.

    Autotexter lter lovande, ska kolla runt lite på det.

    tack