Fråga: Efterlysning! Någon med Klipsch Image X10i och en Samsunglur?

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av catland, 4 feb 2013.

  1. catland

    catland Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Står i valet och kvalet att byta från iPhone till någon av Samsungs modeller, S3 eller Note II. Men en dealbreaker kan vara om mina lurar inte fungerar. Jag har försökt att forska lite på nätet, men jag har inte fått fram något vettigt. Några skriver att de fungerar, några att det inte fungerar alls och dessutom låter dåligt. Finns det någon vänlig själ som skulle vilja testa om denna kombo fungerar och om knapparna gör vad de ska?

    Mvh
     
  2. DavidW

    DavidW Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Jag skulle gissa att de inte skulle fungera. Testa. Det finns garanterad någon i din omgängeskrets som ha en Samsung lur. Låna den och testa.
     
  3. LitrioN

    LitrioN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2012
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    "While they’re great iPod headphones, Image X10 also works with the iPhone™ and
    virtually any device with a headphone jack" hämtad från manualen

    Sen finns det tydligen en app för kontrollen. Men den funkar ej för x10i. Kanske finns någon annan?


    Men kan sen kan jag bara tala för Galaxy note 2 & 1. I note 1 hade man problem med att spela musik vid låg volym detta har man nu fixat i Note 2. Vilket gör mig väldigt glad. Jag har för mig att jag läste om att detta problem finns hos S3:an mer är inte 100% så låter det vara osagt.

    Iphone har ju haft lite problem med sina updates i IOS vilket har lett till att man ibland bara har fått ut 50% men det har oftast gått att fixa. Som det ser ut nu så är det bara iPhone som stödjer dina lurar.

    Anledningen att dom inte fungerar till android är att man tydligen har problem med rättigheter pga. Klipsch och Apple är bundisar. Står i app förklaringen på Google Play. Så du ska nog inte gå och hoppas på att det kanske kommer.

    Misstänker också att orsaken till att dom just heter x10i och det syftar jag på i:et på slutet är att dom är gjorda för Apples IOS-miljö.
     
    Last edited: 5 feb 2013