Eget "kök"?

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av sigge_3, 2 aug 2011.

  1. sigge_3

    sigge_3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    tittade runt igår och hittade denna sida Kitchen och undrar nu om någon har testat denna sida och om det är värt att göra ett eget ihopkok?

    Det som jag kliar mig i huvudet med över är att sidan heter "spicagenMod Kitchen" men utgår från CyanogenMod? vilken version är det som den bygger på?

    sen funderar jag även på om basversionerna "CyanogenMod 7.1.0 RC0 alpha3" och "CyanogenMod 7.1.0 RC1 alpha4". någon som har provat dessa versioner och är de stabila och rent krasst, vad är skillnaden mellan dem? försökt läsa mig till det men inte lyckats.

    om denna sida funkar så verkar den ju rent ut sagt jäkligt simpel.
    så, tankar om denna sida önskas...
     
  2. Fueleh

    Fueleh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

  3. sigge_3

    sigge_3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    fick för mig att så var fallet, alltså att det var 2.3 och det var därför jag tvekade.

    gällande de övriga så låter jag det bero lite till och ligger kvar på det jag har idag. var bara att jag blev nyfiken på detta när jag såg det.
     
  4. sigge_3

    sigge_3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Dum fråga kanske... vad man kan göra med kitchen-länken du säger fattar jag (eget hopkok) men varför behöver du Mod +X. är inte det samma sak? dvs, Mod + X är ett redan ihopkokat paket som utgår från Kitchen? eller måste jag ha båda delarna?

    ju mer jag tittar på det så känns det som det kichen du hänvisar till passar mig bättre då jag slipper ha tex ADW som standard louncher och i stället kan köra direkt med GO... men det är ju under förutsättning att jag slipper ha båda delarna installerade då det verkar ta duktigt med plats..

    (kan vara att det är för tidigt på dagen så jag tänker bakvänt men men)
    är det som jag tror, att mox + x är ett färdigt paket och det andra är "välj själv" så tror jag nog jag byter och kör ihop ett eget paket... allt enligt din rekommendation :D
     
  5. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Ja man kan säga att Mod + X är ett färdigt hopkok från köket. Gör man en zip från köket behöver man inte installera Mod + X.
     
  6. sigge_3

    sigge_3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    tänk, jag hade fattat rätt, eller ja, hyfsat iaf :D

    har nu kokat ihop lite och hoppas det kommer fungera toppen...
     
  7. sigge_3

    sigge_3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    riktigt klurigt nu..
    körde in denna kitchen och trodde allt var fridens... nu visade det sig att jag min tappat standard sms-client (vilken är den standard sms-client som följer med från början? vet någon namnet på apk:n?) och när jag försöker installera någon annan klient (handsent eller Go sms) så har jag problem med mms-sändningen.
    Via Go: så skickas inte bilderna som vanligt utan allt skickas via länk vilket jag inte vill samt att jag inte kan ta emot mms alls. och nu strular det igen så nu kan jag varken skicka eller ta emot
    Via Handsent: går inte att skicka mms alls... står bara och tuggar.

    för båda gäller att sms funkar klockrent...

    vad fasen ska jag göra för att komma runt detta?
    har Telenor som sagt och har provat att lägga upp nya APN utan lycka..
     
    Last edited: 15 aug 2011
  8. skrot

    skrot Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    För GO sms finns en inställning att aktivera om man har avinstallerat standard sms-klienten. Den finns under settings -> important tips ->stock sms uninstalled?. Prova att klicka i den och se om det fungerar bättre.
    Angående att det skickas en länk när du skickar mms, är du säker på att du skickar på rätt sätt? Du kan välja antingen "mms", vilket är ett vanlig mms, eller "go mms" vilket är någon tjänst som GO sms har.
    Se längst ner på den här bilden så ser du knapparna för mms och GO mms.

    Jag antar att materialet som skall skickas laddas upp på någon server, därefter skickas bara länken till materialet i ett sms.
     
  9. sigge_3

    sigge_3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    letade lite i en annan mod-zip och hittade standard-apk:n för sms... körde in den och nu funkar allt som det ska.. skitskumt.. detta innebär att jag avinstallerade både handsent samt go sms och nu kör stockversion igen med problemet att när jag får mms så kommer det dubbelt i stock... blir att försöka komma runt det också...

    tackar dock för hjälpen!
     
  10. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Tror det kan bli problem om man inte har alla standard GApps installerade. Men bra att det löste sig alla fall.
     
  11. sigge_3

    sigge_3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    jo, så var ju fallet. dock trodde jag att allt skulle vara med även om jag körde ett eget "ihopkok". att de missat den delen var ju lite jobbigt men som sagt.. nu är det löst iaf.. om jag sen drar in handsent igen får vi se längre fram...

    en "off-topic": har du haft problem med login på FB och Twitter? jag har det, varje gång jag stängt ner programmet måste jag skriva om namn +lösen.. undrar om även det har med kitchen att göra.. någon fil el. preogram som inte följt med.. jobbigt är det iaf..
     
  12. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Jag har inget problem med twitter och fb. Dock har jag lite problem med om jag laddar för stora sidor så hänger sig telefonen.