eGlobal Central.eu

Diskussion i 'Återförsäljare och tillverkare' startad av niclasc, 28 jun 2017.

  1. Mongroovy

    Mongroovy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2010
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    132
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Sen jag skrev sist i den här tråden har jag gjort ett inköp till från Eglobal. Då fick jag vänta ganska länge på min lur men den kom fram efter en månad.

    Har jag inte bråttom och deras pris är väldigt bra så hade jag kunnat tänka mig att handla där igen.
     
    bernard gillar detta.
  2. Yoko666

    Yoko666 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2017
    Inlägg:
    604
    Mottagna gillanden:
    423
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Telefon 2:
    Oneplus 7 Pro
    Telefon 3:
    iPhone 7
    Platta:
    Ipad Air 2
    Platta 2:
    Huawei Mediapad M2 8"
    Övrigt:
    För många... =)
    Länge kollat på en ny äppleklocka men denna känns ju suspekt billigt. Har inga problem att vänta köpa med PayPal är tipset alltså?
     

    Bifogade filer:

  3. mullsjomannen

    mullsjomannen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2017
    Inlägg:
    1 268
    Mottagna gillanden:
    1 064
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung note 20 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung note 20 ultra
    Telefon 2:
    Xiaomi mi 10 ultra
    ROM:
    EU rom
    Beställde i torsdags en lur från dom. Har funkat ok för mig tidigare. Lite struligt en gång att den inte fanns i lager men annars har det funkat hyfsat. Betalar naturligtvis med PayPal så man har lite garanti.
     
    flipp, bernard och Yoko666 gillar detta.
  4. mullsjomannen

    mullsjomannen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2017
    Inlägg:
    1 268
    Mottagna gillanden:
    1 064
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung note 20 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung note 20 ultra
    Telefon 2:
    Xiaomi mi 10 ultra
    ROM:
    EU rom
    Liten uppdatering. Beställde i torsdags och dom skickade telefonen i natt, så här långt verkar det fungera som tidigare när jag beställt av dom. Dom varnade dock för en eventuell 3 dagars försening på grund av Corona, men det kan man inte belasta dom för.
     
    bernard gillar detta.
  5. ad72

    ad72 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Hur har det gått för er som beställt senaste tiden & när exakt beställde ni, vad och när kom varan?
    Har aldrig vågat beställa men sett mycket grejer till klart bra priser bl.a. ipad 2019 för 294 eur

    Läser att man ska ta det via paypal där man kan få pengar tillbaka vid strul? Någon med erfarenhet av detta?


    Annars är denna för 666eur klart prisvärd https://www.eglobalcentral.eu/samsung-galaxy-s20-g9860-12gb-128gb-dual-sim-5g-white-1.html

    Samsung Galaxy S20+ G9860 12GB/128GB Dual Sim 5G - White


    Ingen munter läsning i denna tråden på deras facebook sida nämligen..
    View: https://www.facebook.com/eglobalcentralEU/posts/3043358155762856



     
  6. mullsjomannen

    mullsjomannen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2017
    Inlägg:
    1 268
    Mottagna gillanden:
    1 064
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung note 20 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung note 20 ultra
    Telefon 2:
    Xiaomi mi 10 ultra
    ROM:
    EU rom

    Jag har beställt flera gånger från dom och det har gått bra. Denna gång är det som det är för många att det är försening på grund av corona enligt dom. Men inga svar från dom när man hör av sig. Har jag inget hört i nästa vecka kontaktar jag PayPal. Jag va noga och använde PayPal som tur är.
     
    ad72 och Mongroovy gillar detta.
  7. mullsjomannen

    mullsjomannen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2017
    Inlägg:
    1 268
    Mottagna gillanden:
    1 064
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung note 20 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung note 20 ultra
    Telefon 2:
    Xiaomi mi 10 ultra
    ROM:
    EU rom
    Uppdatering från eglobalcentral. I nästa vecka kommer det en uppdatering på spårnummer. Försening p.g.a corona, vilket mycket väl kan stämma. Vore dock bra om man fick veta det utan att jaga dom. Det här lär vara min sista beställning hos dom oavsett hur det går med denna beställning.
     
    ad72 gillar detta.
  8. ad72

    ad72 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Tråkigt att höra men hoppas det går bra med leveransen!
    Förresten, var skickar de ifrån? Fick för mig Tyskland men det är väl Kina antar jag?
    Inga vidare recensioner på trustpilot gällande leveranser eGlobal Central Europe is rated "Average" with 3.0 / 5 on Trustpilot
    Knepigt när det inte finns några recensioner alls på deras sida på de grejer jag kollar på, ex S20+.
     
    bernard gillar detta.
  9. mullsjomannen

    mullsjomannen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2017
    Inlägg:
    1 268
    Mottagna gillanden:
    1 064
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung note 20 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung note 20 ultra
    Telefon 2:
    Xiaomi mi 10 ultra
    ROM:
    EU rom

    Hong Kong
     
    ad72 gillar detta.
  10. mullsjomannen

    mullsjomannen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2017
    Inlägg:
    1 268
    Mottagna gillanden:
    1 064
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung note 20 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung note 20 ultra
    Telefon 2:
    Xiaomi mi 10 ultra
    ROM:
    EU rom
    Ny kan jag meddela att det gått en månad sedan beställning och ingen vara. Kontaktade PayPal i dag för att få tillbaka pengarna.
    Det har funkat bra med dom tidigare men nu verkar dom ha ballat ur totalt. Verkar vara många som inte fått sina varor från dom nu.

    Håll er undan från eglobalcentraleu!
     
    Last edited: 7 aug 2020
    bernard och svenix gillar detta.
  11. Mongroovy

    Mongroovy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2010
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    132
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Kan slå vad om att din lur dyker upp så småningom [emoji846]
     
  12. mullsjomannen

    mullsjomannen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2017
    Inlägg:
    1 268
    Mottagna gillanden:
    1 064
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung note 20 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung note 20 ultra
    Telefon 2:
    Xiaomi mi 10 ultra
    ROM:
    EU rom

    Tja du har nog rätt. Efter att jag krävt pengarna tillbaka så poppar det till och mobilen är på väg från Nederländerna nu.
     
    bernard gillar detta.
  13. Mongroovy

    Mongroovy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2010
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    132
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Då håller jag vid mitt omdöme.
    Det vill säga att jag rekommenderar eglobal om man kan få ett bra pris och inte har något emot att ibland få vänta ett tag på att få sin pryl [emoji1]
     
  14. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    32 027
    Mottagna gillanden:
    29 551
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel 3
    ROM:
    Stock
    Platta:
    IPad Pro 12.9
    ROM:
    IOS 14
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Fortfarande riktigt dålig stil att ignorera dig fram till dess att du kräver pengarna tillbaka, för att då plötsligt skicka varan.
     
    jnsson, Atmos och mullsjomannen gillar detta.
  15. mullsjomannen

    mullsjomannen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2017
    Inlägg:
    1 268
    Mottagna gillanden:
    1 064
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung note 20 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung note 20 ultra
    Telefon 2:
    Xiaomi mi 10 ultra
    ROM:
    EU rom

    Håller verkligen med. Tur man använder PayPal. Riktigt skitföretag.
     
  16. slaskish

    slaskish Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2014
    Inlägg:
    198
    Mottagna gillanden:
    119
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi POCO X3 NFC

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi POCO X3 NFC
    ROM:
    Android 10
    Info:
    MIUI Global 12.0.8
    Telefon 2:
    Huawei P20 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    UMIDIGI Plus E
    ROM:
    Standard
    Info:
    Feta spec för bra peng på sin tid!
    Platta:
    Lenovo TB2-X30F
    ROM:
    Lineage OS 14
    Info:
    Gammal HW. Funkar bra men segt
    Platta 2:
    Huawei T5 10,1", 4/64Gb
    ROM:
    Standard
    Info:
    Olycka även här, reservd. på g!
    Övrigt:
    scrcpy till en tele utan skärm
    Raspberrys, blandat i Hyper-V
    Har ingenting med nåt att göra, men en liten anekdot: Lade till Avanza på PP, skulle skicka över lite pengar.. Avanza tar visst inte emot från PP, denied, så de hamnade i typ Limbo...
    1. PayPal skulle ha 14 arbetsdagar(!) innan de ens ville kollade på vart mina pengar tagit vägen.
    2. Tog totalt nästan 6 veckor att få tillbaka 1500kr av PayPal, som aldrig ens hade lämnat just PayPal..

    just saying..
     
  17. ulsa

    ulsa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    734
    Mottagna gillanden:
    122

    MINA ENHETER

    Min historia:
    Beställde en telefon "in stock" 5 juli. Delivery 6-8 dagar.
    9 juli: The parcel has been picked by the courier; The parcel has left the courier's warehouse.

    Fick sedan en massa standardmeddelanden helt identiska med andra köpares enligt nedan.
    I sista meddelandet 30 juli fick man äntligen ett riktigt trackingnummer som gick att använda hos Schenker. Telefonen kom ett par dagar senare.

    Skickade under tiden 3 meddelanden för att få reda på var mobilen fanns. Fick inget svar förrän den 30 juli. 7-10 dagar efter första meddelandet.

    Denna telefonen kostade ca 3000 mot 4000 hos närmaste europeiska konkurrent och det är nog ungefär där rabatten ska ligga för att jag ska handla där igen.
    Som någon skriver ovan, man får grejerna men det kan ta tid och använder man Paypal så borde man vara hyfsat säker.

    22
    2020-07-30
    Your parcel has arrived at GLS, please follow this link for further information: xxxxxxx
    21
    2020-07-29
    We apologise for the delay, we are following up your order to get it delivered to you as soon as possible.
    20
    2020-07-28
    We apologise for the delay, we are following up your order to get it delivered to you as soon as possible.
    19
    2020-07-27
    We apologise for the delay, we are following up your order to get it delivered to you as soon as possible.
    18
    2020-07-26
    We apologise for the delay, we are following up your order to get it delivered to you as soon as possible.
    17
    2020-07-25
    We apologise for the delay, we are following up your order to get it delivered to you as soon as possible.
    16
    2020-07-24
    We apologise for the delay, we are following up your order to get it delivered to you as soon as possible.
    15
    2020-07-23
    We apologise for the delay, we are following up your order to get it delivered to you as soon as possible.
    14
    2020-07-22
    We apologise for the delay, we are following up your order to get it delivered to you as soon as possible.
    13
    2020-07-21
    We apologise for the delay, we are following up your order to get it delivered to you as soon as possible.
    12
    2020-07-20
    We apologise for the delay, we are following up your order to get it delivered to you as soon as possible.
    11
    2020-07-19
    We apologise for the delay, we are following up your order to get it delivered to you as soon as possible.
    10
    2020-07-18
    Due to unforseen circumstances there is a delay in your shipment. We will update here once we have news.
    9
    2020-07-17
    Processing delay, your parcel will be out for delivery shortly.
    8
    2020-07-16
    Shipment further connected.
    7
    2020-07-15
    Your parcel will arrive shortly at the courier depot.
    6
    2020-07-14
    Shipment is on its way to the local depot.
    5
    2020-07-13
    Your parcel has arrived at a sort facility.
    4
    2020-07-12
    Shipment will arrive at courier depot for sorting shortly.
    3
    2020-07-11
    Shipment is en-route to courier depot.
    2
    2020-07-10
    In transit.
    1
    2020-07-09
    The parcel has been picked by the courier; The parcel has left the courier's warehouse.
     
    Mongroovy gillar detta.
  18. mullsjomannen

    mullsjomannen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2017
    Inlägg:
    1 268
    Mottagna gillanden:
    1 064
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung note 20 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung note 20 ultra
    Telefon 2:
    Xiaomi mi 10 ultra
    ROM:
    EU rom

    Hur lång tid tog det efter att GLS fått ditt paket innan du fick hem det? Levereras det till ombud eller hem?
     
  19. mullsjomannen

    mullsjomannen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2017
    Inlägg:
    1 268
    Mottagna gillanden:
    1 064
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung note 20 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung note 20 ultra
    Telefon 2:
    Xiaomi mi 10 ultra
    ROM:
    EU rom
    Min historia : La beställningen 9e juli.

    27
    2020-08-11
    Your parcel has arrived at GLS, please follow this link for further information:xxxxxx
    26
    2020-08-10
    We apologise for the delay, we are following up your order to get it delivered to you as soon as possible.
    25
    2020-08-09
    We apologise for the delay, we are following up your order to get it delivered to you as soon as possible.
    24
    2020-08-08
    We apologise for the delay, we are following up your order to get it delivered to you as soon as possible.
    23
    2020-08-07
    We apologise for the delay, we are following up your order to get it delivered to you as soon as possible.
    22
    2020-08-06
    We apologise for the delay, we are following up your order to get it delivered to you as soon as possible.
    21
    2020-08-05
    We apologise for the delay, we are following up your order to get it delivered to you as soon as possible.
    20
    2020-08-04
    We apologise for the delay, we are following up your order to get it delivered to you as soon as possible.
    19
    2020-08-03
    We apologise for the delay, we are following up your order to get it delivered to you as soon as possible.
    18
    2020-08-02
    We apologise for the delay, we are following up your order to get it delivered to you as soon as possible.
    17
    2020-08-01
    We apologise for the delay, we are following up your order to get it delivered to you as soon as possible.
    16
    2020-07-31
    We apologise for the delay, we are following up your order to get it delivered to you as soon as possible.
    15
    2020-07-30
    We apologise for the delay, we are following up your order to get it delivered to you as soon as possible.
    14
    2020-07-29
    We apologise for the delay, we are following up your order to get it delivered to you as soon as possible.
    13
    2020-07-28
    We apologise for the delay, we are following up your order to get it delivered to you as soon as possible.
    12
    2020-07-27
    We apologise for the delay, we are following up your order to get it delivered to you as soon as possible.
    11
    2020-07-26
    We apologise for the delay, we are following up your order to get it delivered to you as soon as possible.
    10
    2020-07-25
    Due to unforseen circumstances there is a delay in your shipment. We will update here once we have news.
    9
    2020-07-24
    Processing delay, your parcel will be out for delivery shortly.
    8
    2020-07-23
    Shipment further connected.
    7
    2020-07-22
    Your parcel will arrive shortly at the courier depot.
    6
    2020-07-21
    Shipment is on its way to the local depot.
    5
    2020-07-20
    Your parcel has arrived at a sort facility.
    4
    2020-07-19
    Shipment will arrive at courier depot for sorting shortly.
    3
    2020-07-18
    Shipment is en-route to courier depot.
    2
    2020-07-17
    In transit.
    1
    2020-07-16
    The parcel has been picked by the courier; The parcel has left the courier's warehouse.
     
  20. ulsa

    ulsa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    734
    Mottagna gillanden:
    122

    MINA ENHETER

    Hämtade ut det hos ombud mån 3 augusti. Skulle dock kommit fram fre 31 juli, men paketet felsorterades hos Schenker.

    Trackinginfo för det riktiga trackingnumret, samt Schenker därunder:

    03/08/2020 12:54
    The parcel has been delivered.
    Sweden

    03/08/2020 12:33
    The parcel has been delivered at the ParcelShop (see ParcelShop information).
    Sweden

    03/08/2020 11:29
    The parcel has reached the ParcelShop.
    Sweden

    03/08/2020 09:22
    The parcel is expected to be delivered during the day.
    Sweden

    03/08/2020 03:05
    The parcel has reached the parcel center.
    Sweden

    31/07/2020 10:43
    The parcel has reached the parcel center.
    Sweden

    30/07/2020 23:32
    The parcel has reached the parcel center.
    Sweden

    29/07/2020 22:38
    The parcel has left the parcel center.
    Denmark Kolding

    29/07/2020 22:37
    The parcel has reached the parcel center.
    Denmark Kolding

    28/07/2020 17:35
    The parcel has left the parcel center.
    Netherlands

    28/07/2020 17:35
    The parcel was handed over to GLS.
    Netherlands

    09/07/2020 08:15
    The parcel data was entered into the GLS IT system; the parcel was not yet handed over to GLS.
    Netherlands

    Schenker:
    3 augusti 12:54
    Mottagaren har hämtat ut paketet hos DB Schenkers ombud

    3 augusti 09:22
    Utkörning pågår från terminalen i Göteborg

    3 augusti 03:05
    Sändningen är mottagen på terminalen i Göteborg

    31 juli 10:43
    Sändningen har avgått från terminalen i Jönköping

    30 juli 23:32
    Sändningen är mottagen på terminalen i Jönköping

    30 juli 16:05
    Schenker har mottagit transportbeställningen
    Schenker AB - GLS import