Problem: Ej registrerad på nätverk Samsung Galaxy S4

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av 199106, 9 aug 2013.

1. 199106

199106 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det va jävligt skönt att höra :P Men jag fick tanken eftersom den va i oöppnad förpackning hur fungerar det då ? Förstår att om telefonen är använd och blir spärrad då har ju ägaren spärrat den men eftersom den här inte har någon ägare hur funkar det då ?

2. 199106

199106 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja det stämmer men jag testade ett comviq kort för någon dag sen och det fungerade sedan så testade jag idag ett comviq kort igen och då fungerade det inte men 3 kort fungerade. Misstänker att dom blockerar operatörerna en gång i taget eller något sånt? Jag vet inte

3. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Exakt det tar olika lång tid för olika operatörer att spärra. Så inom en tid kommer inga kort fungera. Sälj den utomlands för den fungerar

Skickat ifrån min Sgs4

4. aran

aran Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag var med om exakt samma sak, han jag köpte telefonen av stöldanmälde den, köpte oxå en som låg i oöppnad kartong plus att jag fick orginalkvitto till den. Ärendet ligger hos polisen nu och har gjort det i 8månader nu.Själv tröttnade jag på att vänta så jag köpte en telefon som hade krossad display och så plockade jag ur moderkortet från den och satt in i min telefon så nu funkar den igen.

5. chraist

chraist Replicant Moderator

Mottagna gillanden:
    8 965
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Telefon 3:
    Apple iphone 15
    Själv fick jag ringa och höra hur det gick i ärendet då jag inte fick något besked efter tre månaderna som skulle gå.

Så mitt tips är att ringa polisen och höra hur det gått i ärendet när tiden har gått ;)

6. Timonski

Timonski Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej
    Jag hade samma problem, ingen kunde hjälpa mig så jag fick ordna det själv. Problemet ligger i SIM kortlåset tydligen . Öppna inställningar sedan säkerhet och till sist klicka på Ställ in SIM – kortslås . Avmarkera ”Lås sim kort ” sedan klicka dig tillbaka och starta om telefonen. Nu fungerar allting men det som inte är bra och jag vet inte hur man ska fixa är att man inte kan låsa telefonen . Skärm lås eller alla andra lås fungerar inte. Hoppas att det fungerar .

TIMTRUTTA gillar detta.
  7. 199106

199106 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för förslaget men jag testade de förut men det hjälpte tyvärr inte =/

8. aran

aran Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ring till nån operatör och hör efter om den är imei låst, min är det och kommer så förbli, då dom inte tänker låsa upp den fast polisen har sagt att det är ok att göra det. :-(

9. whiteman

whiteman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

För mig låg problemet i
    Att jag hade ungefär 4 olika åtkomstpunktnamn.. Tog bort alla och la in surf och mms själv och har inte haft ett problem sedan dess