El-scooter från e-wheels och hur låsa scooter

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av ruttenbanan, 17 maj 2022.

  1. ruttenbanan

    ruttenbanan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2022
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Tjo!
    Har börjat titta runt på en el-scooter som inte är alldeles för dyr och hittade en på e-wheels E2S V2 Lite 2022 I Laglig elsparkcykel

    Tycker den träffar alla dom punkter jag söker, maxvikt över 100 kg, vattentät, ungefär 25 km hastighet.

    Har någon köpt där ifrån och kan säga hur kvalitén är? Gick det snabbt att få produkten?

    Funderar också på hur man kan låsa dessa enklast. Vad använder ni för lås och vart fäster ni det?
     
  2. Flaxx83

    Flaxx83 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2022
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag köpte en E2S V2 PRO och det rekommenderade låset från E-wheels hemsida. Man sätter det på bromsskivan och det tjuter som fasen om man pillar på det. Kommer nog köpa ett lås till så att jag kan låsa fast den i cykelställ eller stolpar.

    Det tog nästan 2 månader innan jag fick min. Fast jag köpte den när bränslepriserna gick upp...

    Annars är jag nöjd med kvalitet och den går väldigt bra. Den hade gärna fått gå lite snabbare :P
     
  3. milky81

    milky81 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    2 047
    Mottagna gillanden:
    1 349
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Låser min med Kryptonite bygellås runt ramen och någon tjock stolpe. Men vågar inte lämna den längre stunder utan mer om jag ska springa in i en butik eller hämta något. Annars är det inte fel med något lås med larm i som triggas när man rör för mycket på det som nämnts här i tråden.

    Exempelbild från Google:

    upload_2022-5-18_9-49-17.png