Då va det dags för ny cykel igen. BOSCH PERFORMENCE CX!!!
Efter att ha cyklat 3000 mil med min Cube med Bosch Performance CX och 500ah batteri så va det dags för en ny elcykel. Det blev samma igen. Cube MTB som jag gör om till pendlings-cykel med stänkskärmar och pakethållare å gatudäck. Bosch CX motorn är fantastisk, och den nya generation 4 är ännu mer fantastisk, så otroligt mycket kraft den tillför och framförallt så är det inte alls ryckig som generation ett va. Antagligen för att dom har gått ifrån det lilla drevet fram till ett större. Och ökat från 75nm --> 85nm.. Ska tilläggas att jag har inte haft ett enda strul, eller inte ens märkt något försämring alls på 3000 mil med bosch cx motorn och 500ah batteriet. Mycket annat som va illa nu i slutet på cykeln, bromsoken m.m - Jag cyklar även på vintern - dom sopsaltar = och det käkar upp allt på cykeln, bromsok och drivpaket mm.... (fick dock fel skärmar ifrån butiken, får dom nya korrekta skärmarna idag enl postnord, passformen bak = kass)
Visa bifogad bild 150122
Så såg den ur när man fick den... ^^^^^^^
Visa bifogad bild 150123
Så blev den när jag blev klar med den

Orsaken till att jag köper en MTB och gör om till pendlings-cykel istället för att köpa en färdig är att det blir en stabilare cykel med bättre bromsar! Ställer man sig upp och tar i när man trampar så sviktar hela vevpartiet på vanliga pendlings-cyklar, det gör det inte på en MTB

Kan med facit i hand och totalt över 5500 mil med bosch CX rekommendera dom varmt. Detta är min tredje! Aldrig haft strul med motor eller batteri!
Click to expand...