Nu har jag försökt dammsuga internet på info om vad man bör köpa 2023 men jag behöver er hjälp.
Tänkte köpa min första elscooter för kortare pendling och har kollat lite på Ninebot G30, G2 och F2 Pro för det verkar vara stabila grejer och som även har stötdämpare vilket känns trevligt, dock är priset lite i överkant och alla tre är nog overkill för det jag kommer använda den för.
Dom resor jag kommer göra främst är:
Skjutsa grabben till skolan = 3km T&R (jag vet att man inte får åka två enligt lag men det är ingen som kommer se oss på denna vägen
)
Handla = 2km T&R
Åka till pendeln = 5km T&R
(Kanske åka till jobbet, 40km T&R)
Dom tre modeller jag nämnde är inte speciellt billiga, hittade nån för 9,2k som bäst tror jag och det svider lite. Köpa begagnad känns tveksamt, för mycket skit där ute så jag köper hellre nytt.
Jag behöver er hjälp att hitta något som skulle passa mig, jag vägar ca 70kg och med grabben blir det ytterligare 25kg.
1. Finns det någon annan modell som är "bra" och som inte kostar skjortan? Helst med stötdämpare.
2. Om man fortfarande ska sikta på någon utav dessa tre modeller, finns det någon billig återförsäljare?
3. Verkar finnas många olika beteckningar på Ninebot (E,D,P osv..) vilken är det man vill ha?
4. Helst klara regn/vatten så man kan åka när det är sämre väder också.
5. Om den skulle klara >30km/h vore ett plus också.
Tack på förhand!
EDIT: Är detta bra pris? Denna modellen verkar ju lovande: Segway Ninebot F2 PRO E - Ninebot by Segway - Hemmashoppen