Hejsan! Måste få ventilera mig innan jag spricker av ilska!
Var idag på Eurostop Köpcentrum i Halmstad, och medans sambon & min syster gick in på H&M, så knatade jag in på aktuell butik för att se om Galaxy Note 8 fanns inne som demo. Och det hade dom (inte imponerad alls), men nog om det.
Vi började prata om olika alternativ gällande operatörer, och då frågade jag enkelt om man kunde teckna även
Comviq hos dom, men det kunde man inte. Men det hade jag nästan koll på innan.
Men det är nu som irritationsmomenten börjar ordentligt. Följande konversation utspelar sig, och jag spelar ovetande, då jag vill höra allt han har att säga:
Ha ni i åtanke att
Comviq är ett av Tele2s varumärken, och ägs av
Tele2.
Comviq har Org.Nr: "556267-5164" som vid en enkel sökning på Google resulterar i: "
Tele2 Sverige Aktiebolag 556267-5164 (Kista)"
iPhone 7 Plus 128 GB med 20 GB hos
Comviq: 605:-/mån
iPhone 7 Plus 128 GB med 15 GB hos
Tele2: 711:-/mån
S = Säljare
R = Robert (alltså jag)
S: "...men
Comviq ska man skita i ändå"
R: "Jaså?"
S: "Deras täckning är inte bra över huvud taget, både
Telenor och
Tele2 har mycket bättre täckning"
S: "Och sen är det ju så, att om du köper en telefon av
Comviq, så visst, du sparar några tior i månaden, men om telefonen sen går sönder, så står du där med skägget i brevlådan och har inga garantier."
Vid denna tidpunkt kommer en annan kund in i butiken. En man i 45-50 års åldern som inte har alla hemma. Med det menar jag att han hade någon typ av åkomma. Han hade även en yngre kille med sig, något typ av kontaktperson.
Och då mannen verkade uppjagad, så sa jag till säljaren att jag skulle kolla runt, och lät den nyss inkomna mannen få hjälp.
Hörde då att mannens telefon gått sönder, och att han ville kolla över vad man kunde göra. Kontaktpersonen lämnade, för att hämta mannens väska som dom glömt i bilen, där hans ID-kort fanns.
Under tiden så kollade säljaren upp vilken bindningstid mannen hade kvar, men meddelade att han hade till slutet av 2018. Så att förlänga funkade inte.
Men då kom säljaren med bästa, möjliga lösning:
"Många av mina kunder brukar teckna ett billigt abonnemang hos
Tele2 och tar samtidigt en telefon på delbetalning. Man tjänar på det i längden."
Han rekommenderad alltså en kund, som det SKRIKER "special needs" om, att teckna ytterligare ett abonnemang, för att man tjänar på det i längden.
Mannen, alltså kunden, sa dock, TACK OCH LOV, att han inte ville det. Utan han köpte istället en Samsung A3 för 3000:- nått, kontant.
Däremot så ville han gärna ha hjälp med att få över sina nummer till sin nya mobil. Något säljaren eventuellt kunde lösa, men som skulle kosta 299:-...en tjänst dom hade.
Jag har nog ALDRIG varit så arg förut som i Phonehouse butik.
Låt mej även klargöra en sak. Butiken har, vad jag har sett, 2 anställda, som jag brukar se. En utländsk kille och en svensk kille.
Den utländska killen är en stjärna. Han lyssnar på kunder. Han rekommenderar ofta folk vettiga saker. Det var honom som jag pratade med om Apple Watch. Trevlig så in i helsike.
Men den svenska snubben, som detta inlägget handlar om, är ALLTID sur, otrevlig, bitter och rent av ett jävla kräk.
Så frågeställningen i denna tråden är:
1. Är inte Phonehouse personal utbildad på produkterna dom säljer? (gällande Comviqfrågan)
2. Är det moraliskt okej att sälja på folk flertalet abonnemang, för att själv tjäna provision? (Gällande kunden)
3. Finns det fler på Swedroid som har dåliga erfarenheter av Phonehouse? (Rent generellt)
Click to expand...