Elsparkcykel

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av Cherokee, 10 maj 2019.

  1. Cherokee

    Cherokee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Hej

    Jag jobbar som chef i en kommun och tänker att jag ska prova köpa in en elsparkcykel till min personal som smidigare alternativ till elcykel. Självklart kan vi som kommun inte köpa in något som skulle kunna klassas som olagligt, och vad jag förstår är en spark som överstiger 20 km/tim olagligt utan försäkring och så meckigt vill jag inte göra det.

    Vad finns det för schyssta, prisvärda alternativ på marknaden? Jag har försökt göra lite omvärldsbevakning men detta är ett nytt område för mig och ni är ju experterna här :)
     
  2. japs

    japs Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2018
    Inlägg:
    400
    Mottagna gillanden:
    258

    MINA ENHETER

  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Är tanken att dessa skall stå/användas utomhus regelbundet? För då blir det besvärligt att just nu hitta något som inte kommer gå sönder mycket fort.

    Egentligen är väldigt få sparkar designade för att användas i annat än mycket begränsad väta, och därutöver är de egentligen avsedda för rätt få åkturer. De är inte designade för rulla regelbundet under dagarna som ex en hyrspark.

    Men detta verkar så sakteliga ändras, och det kommer säkert bättre alternativ i sinom tid.

    ES2 har bland annat problem med både glapp i stången och en del elektronikstrul (speciellt om man kör dubbla batterier). Det är lite småjobbigt att hålla på att fixa med, och används de regelbundet av olika personer får man räkna med att det blir en hårdare behandling än om det handlar om en enskild persons privata egendom.
     
  4. Cherokee

    Cherokee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Min förhoppning är väl att de ska användas dagligen. Vi bedriver hemsjukvård där sjuksköterskor/rehabpersonal dagligen har besök hos patienter och även om det är i närområdet som den ska användas så är det väl uppskattningsvis 5-8 km per dag den isf skulle användas, och då i alla väder.