Eltra Svensk elscooter

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av Dunderbobo, 14 aug 2019.

1. PositivaÅke

PositivaÅke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70
    Aha ok, jag beställde min i början av Maj. Men jag hoppas verkligen att de inte blir en till försening, jag vill ut och åka :D.

2. PositivaÅke

Mottagna gillanden:
    70
    Visste inte att man kunde begära det, men tror inte att de halvpumpade vid leverans kanske att de är lite låga vilket inte heller är bra. Ska köpa en sån elektronisk pump från xiaomi (inte från deras sida), så ifall man måste byta däck så kan man enkelt ställa in psi och låta maskinen göra sitt.

3. Siionare

Siionare Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Samma här! Aldrig varit mer taggad på att testa en El Scooter! ;) Har varit nöjd med min Ninebot maxg30, men kände att jag ville ha en scooter med ännu längre räckvidd . Förhoppningsvis blir Eltra Ultra den bästa man ägt :) Ska bli kul att höra din recension sen också!

4. PositivaÅke

Mottagna gillanden:
    70
    Exakt mina tankar med, hade en xiaomi pro 2 förra året men räckvidden var under all kritik, när jag såg denna så blev de ett givet köp. Hoppas bara att den lever upp till vad tidigare kunder sagt. Blir perfekt när man gå på semester :D. Tenderar att vara extremt kritisk när det gäller nya prylar men ska bli kul att läsa din recension med:D

5. Siionare

Mottagna gillanden:
    14
    Jag köpte en Xiamomi Pump och försökte pumpa däcket i min Ninebot. Skruvade fast den i däcken och startade pumpen , men står bara 000 när pumpen är igång. Kolla lite youtube klipp och verkar så enkelt, men är så okunnig så förstod att det skulle bli ett helvete för mig haha.

6. PositivaÅke

Mottagna gillanden:
    70
    Hahaha, ja det ser så enkelt ut på video. Får se om man briserar totalt om man inte får till det haha

7. Agrik

Agrik Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19
    Funderat på en sådan, speciellt en blå, men i det senaste "rangetestet" jag såg på klarade scootern bara ca 30km - visserligen med full speed hela tiden, men tyckte det va rätt dåligt. Har en Kugoo g booster som jag kom ganska exakt 50Km med (lite blandad körning ink offroad), men den suger att bära upp till fjärde våningen, så vill gärna ha en mindre, helst en man även kan fälla in styret på

8. Mundane

Mundane Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    281

MINA ENHETER

För min del så brukar jag gasa på, sedan glida fram tills jag ligger i typ 25 km/h. Vid full gas så tror jag inte jag kommer längre än 4-5 mil.

9. PositivaÅke

Mottagna gillanden:
    70
    Alltså vad fan nu har de ändrat leverans datum igen till den 1 Juli, fan fått vänta i över 2 månader då. Seriöst så funderar jag på avboka!!

10. Siionare

Mottagna gillanden:
    14
    Det är otroligt konstigt hur det kan bli försenat 2 månader faktiskt. Fraktbolaget verkar inte vara någon bra samarbetspartner till Eltra. Fick ett mejl om att det skulle få följa frakten i realtid, men gick inte trycka på något... Jag valde heller att inte ta en lånescooter.

11. PositivaÅke

Mottagna gillanden:
    70
    Tycker också det är super konstigt, undrar när de beställde allt hit. För de fanns ju inte i lager när du beställde i mars heller. Fattar ju att båten ska leverera till många olika länder men fan 3 månader. Kunde inte heller trycka på något i mailet eller ens söka på angivna numret, tog inte heller en lång Scooter...var ju snällt av dem men hade bara blivit massa krångel att packa ur och sen packa ihop osv haha

12. Adam West

Adam West Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    292

MINA ENHETER

Lyfter tråden.
    Har idag en max g30 och är nöjd, men börjar ändå redan nu spawna inför nästa köp, och har fastnat för eltra som känns som en seriös "premium" tillverkare.
    Problemet är dels att jag inte riktigt hittat nån modell som känns rätt, vill ha en med åtminstone samma utlovade räckvidd som g30, dvs 65km. Jag kommer över 4 mil lätt på min idag 1 år efter inköp med blandad körning, då med dryga 30% kvar. Så runt 5 skulle jag nog kunna komma, även om man aldrig ska tömma ett batteri helt.
    Då har jag hittat deras 67 modell som verkar intressant...förutom att räckvidden är aningen lägre. Nån som har en och kan inflika?

Sen undrar jag rent spontant ang eltras scootrar. Har dom spännt fast bakskärmen på nåt sätt, eller sitter den lös? Det är nämligen en del som utan modifiering är irriterande på g30. Fladdrar och har sig.
    Tacksam för svar

Last edited: 13 jun 2022
    stelex och Taskman gillar detta.
  13. PositivaÅke

Mottagna gillanden:
    70
    Alltså vad i hela helvete håller de på med på Eltra, nu har de ändrat leverans datum en 5:e gång. Nu står det 3 Juli, bara inse att jag kommer inte få ultra denna sommar!!

14. KungFu-Ninja

KungFu-Ninja Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om du går in på sidan Shipping Container Tracking and Tracing | MSC
    och skriver in tracking numret som eltra skickade så kan du se var båten befinner sig nu.
    Väntar också på ultran så visst är det lite irriterande men att båten fortfarande är i Tyskland är ju tyvärr utom eltras kontroll

15. PositivaÅke

Mottagna gillanden:
    70
    Tackar för länken och förstår att det inte är Eltras fel, ventilerade en smula då man kommer få vänta ännu längre. Vill bara inte att sommaren ska passera utan att man fått den.

16. Siionare

Mottagna gillanden:
    14
    Nu verkar leveransdatumet inte kunna bli försenat mer. Har ju som sagt läst mycket bra men hittade också den här som gör en lite orolig där kommentarerna haglar om att inte köpa den. Vad tror du?

View: https://www.youtube.com/watch?v=kFrA_q2Wbu0

Vore ju konstigt om de skulle vara sådär kasst, då hade ju ELTRA fått otroligt mycket negativitet.

17. PositivaÅke

Mottagna gillanden:
    70
    Jo läste också att leveransen borde vara i tid nu, håller tummarna nu att de blir så.

Ang videon så verkar det som han köpt en starkare version av emove crusiern samt att den ser ut som han kört sönder den. Stå plattan har ju krossskador och även där på fram gaffeln vid fjädringen är ju sliten. Ser bara ut som han kört skiten ur den scootern. Läser att den eventuellt inte klara uppgörsbackar då den blir överhettad. Undrar hur lång backen är och hur fort åker han i backen osv, allt det påverkar.

Tror/hoppas att Eltras ultra inte har samma problem, ifall de skulle haft samma problem så skulle väl de inte sälja den?

18. Siionare

Mottagna gillanden:
    14
    Jo det är sant såklart ;) Gissar på att skotern kommer vara helt fantastisk :)

bernard gillar detta.
  19. PositivaÅke

Mottagna gillanden:
    70
    Allt annat vore katastrof.

Siionare och bernard gillar detta.
  20. PositivaÅke

Mottagna gillanden:
    70
    Nu är båten äntligen i Stockholm, hoppas allt går smidigt och de kan tullas ut och de börjar skicka ut dem kanske idag eller imorgon.

bernard och Taskman gillar detta.