Eltra Svensk elscooter

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av Dunderbobo, 14 aug 2019.

1. Siionare

Siionare Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Hoppas man har skotern innan helgen iaf!

PositivaÅke gillar detta.
  2. PositivaÅke

PositivaÅke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70
    Hoppas jag med!

3. PositivaÅke

Mottagna gillanden:
    70
    Förresten har du fått någon info om leverans, till mig sa de idag eller på torsdag.

4. PositivaÅke

Mottagna gillanden:
    70
    Är det någon som fått någon som helst leverans info?

5. Siionare

Mottagna gillanden:
    14
    De skulle få in skotrarna igår på lager. Förhoppningvis skulle jag få leveransen den här veckan skrev för några dagar sedan, men det blir nog svårt. Gissar på måndag eller tisdag

6. PositivaÅke

Mottagna gillanden:
    70
    De skrev till mig att som senast skulle de få in skotrarna till centrallagret, sen skulle de skickas ut så snabbt de kunde. Ser ingen förhoppning om de innan helgen, så kanske på torsdag/fredag nästa vecka.

7. Siionare

Mottagna gillanden:
    14
    Hmm okej, så här skrev de till mig:
    Din Eltra Ultra har äntligen kommit till Sverige. Igår kväll lade fraktfartyget till i Frihamnen, Stockholm och idag börjar varorna bäras av för att tullas ut.

Vi räknar med att få våra scootrar imorgon eller på torsdag. Så fort vi har fått in dom till vårt centrallager så kommer vi stå redoatt föra vidare din scooter till dig.

Ingen är mer taggad på att se till att du får din scooter och kan börja åka på den.

Sen skrev det igår runt 15 tiden att de skulle få in den om någon timme till centrallager.

8. PositivaÅke

Mottagna gillanden:
    70
    Idag är det torsdag och ingen preliminär datum eller dag för när de kommer börja skickas ut. Står på deras hemsida, leverans 5 dagar, alltså ska vi vänta 5 dagar till för att de ska börja skickas ut? Kan tyckas att de kan prioritera de som fått vänta längst.

bernard gillar detta.
  9. Siionare

Mottagna gillanden:
    14
    Jag hoppas verkligen att de prioriterar de som fått vänta längst. Skumt annars. Stod leverans 5 dagar även i förrgår så förhoppningsvis gäller det inte oss som bokat i förväg.

10. PositivaÅke

Mottagna gillanden:
    70
    Håller med, muttrar ganska mycket för mig själv nu pga att de inte ens informerar när de ska börja skicka ut skotrarna. Förut kunde man ju ändå kolla vart båten var men nu är man typ fast i någon typ av leverans limbo.

11. Siionare

Mottagna gillanden:
    14
    Sant! Men jag uppfattade som att de skulle börja skicka ut de idag eller imorgon. Men ingen aning. Idag har det varit knäpptyst. Får fråga igen imorgon om jag inte hör något.

12. PositivaÅke

Mottagna gillanden:
    70
    Skriv gärna direkt här om du får reda på något, för --> "Sen skrev det igår runt 15 tiden att de skulle få in den om någon timme till centrallager."...den infon mailade de inte mig om.

13. Siionare

Mottagna gillanden:
    14
    De där med att de skulle få in den om någon timme, var samtidigt som de svarade på någon annan fråga .Jag meddelar direkt här :)

PositivaÅke gillar detta.
  14. PositivaÅke

Mottagna gillanden:
    70
    Den dära timmen blev 24h and still counting hahaha

15. Siionare

Mottagna gillanden:
    14
    Skulle inte förvåna mig om de inte fick in skotrarna igår, trots att de väntade komma in om någon timme

16. PositivaÅke

Mottagna gillanden:
    70
    Har ingen aning vad de gör eller har hänt, jag misstänker att de tabbat sig när de beställde in allt...typ försent....de trodde att de skulle få grejerna till maj men icke. Sen vad som hände efter de tullat ut allt fram tills idag...är också en gåta speciellt när de säger "vi skickar så fort vi kan". Låter som de fått fördröjning någonstans. Är dock inte nöjd med ngt av denna köp upplevelse.

17. Siionare

Mottagna gillanden:
    14
    De tullas ut från fartyget idag. De skulle komma till centrallagret runt 14:00 . klockan 15:00 har de beställt expressleverans till sin butik. Har du beställt med frakt så skickas skotrarna i eftermiddag. med leverans 1-3 dagar. Jag minns dock inte att jag beställde med frakt när jag bokade skotern.

Hoppas de kollar igenom skotrarna så att de är full fungerande oxå hehe :)

18. PositivaÅke

Mottagna gillanden:
    70
    Jag skrattade en hel del när jag läst mailet imorse, men jag anade att de fått förhinder med att få ut skotrarna. Ang frakten så tog jag en printscreen av min order och där står det att frakten är gratis, har för mig att det inte fanns ett alternativ att välja för upphämtning. Fick du också ett mail där de ville veta vilken färg du ville ha på din Ultra, tyckte den frågan var konstig också då vid köp tillfället så valde jag svart men står inte någonstans i ordern vilken färg det är.

19. Siionare

Mottagna gillanden:
    14
    Ja jag fick också den frågan haha. Tyckte också den var konstig då jag valde Svart när jag köpte skotern ;) på bekräftelsen stod det att jag valt Mattsvart, så skumt att de frågade hehe.

20. PositivaÅke

Mottagna gillanden:
    70
    Hmm står ingenstans på min order vilken färg det är haha, men jag valde svart. Får en konstig magkänsla av hela upplevelsen, hoppas verkligen att det är en bra produkt och att man inte får några problem med den.