Det funkar för mig, men ställde frågan här tidigare då jag läst att det inte skulle fungera. Verkar vara lite olika då helt enkelt.
Förutom lite lagg här och där måste jag nog ge tummen upp för v.10. Klart bättre telefon idag än i går. Allt relevant verkar fungera inkl mina företagsappar, BankID,, Google pay etc. Nöjd so far (lite mindre av det förskräckliga EMUI och lite mer Android) [emoji56]
Jag är också nöjd med Android 10. I stort sett allt fungerar hittills. Har märkt dock att jag blir utloggad och får logga in i Outlook med jobbmailen nån gång i veckan, fungerade förut. Google Pay har fungerat bra för mig.
Märkte av lite lagg igår i Youtube när man klickar på en video för att öppna den. Samt att det krånglade lite med minifönstret som spelar upp när man byter till en annan app. Men annars har det verkligen fungerat klockrent hittills. Grymt bra för att vara en beta faktiskt. Allt det väsentliga funkar bra för mig.
Jag har gått ur beta projektet för Android 10 och återgick till Android 9. Dock så ligger uppdatering kvar Android 10.0.0.125. Hur får man bort den? Väntar ist på den skarpa versionen då ja upplevde lite problem som att det inte går att installera apk filer samt Huaweis egna teman inte stödjer Android 10 ännu.
Upptäckte nu att standard apparna Kalender och Väder ligger längst ner i applådan utan något namn på [emoji850][emoji2957] Någon mer som har samma problem?
Funkar för mig, gissar att det är för att du har svenska som systemspråk (jag kör engelska). De har kanske inte översatt dessa appars namn till svenska i betan?
Upplevde att ja hade sämre batteri tid, ikoner som inte ändrades då ja bytte tema inne på Huaweis egna teman samt att det inte gick att installera apk filer. Typ android-auto när ja körde betan på Android 10. Är detta åtgärdat må tro?
Jag med! skickade in felrapport via beta appen. Provade att stänga av volte och har inte haft några problem efter det.