Märker lite visuella ändringar och putsningar. En pytteliten grafisk bugg i notifikationer fixad. Lite mörkare dark mode för notifikationer. Inga undertexter i Settings appen.
Än så länge är jag lycklig med senaste uppdateringen av betan. Nova har inte kraschat på hela kvällen. Pepper peppar. Jag klarar helt enkelt inte av standardlauncher. Dessutom har ett fenomen slutat i galleri. Svårt art förklara men: I första versionen av betan hoppade den lite mellan bilder. Exempelvis när jag först via galleri delat en bild för redigering i snapseed, sparar bilden och kommer tillbaka till galleri så byter den helt plötsligt till nästa bild. Lite irriterande när jag normalt tar bort originalbilden. Nåja. Verkar funka nu.
Google assistent är tack och lov inställningsbar vid svep från nederkant nu märkte jag. Triggade den mycket av misstag.
Har 10.0.0.153 (C431E22R2P5logpatch01) till P30. Hade telefonen bara ~2 veckor innan BETAn kom så vet inte riktigt om det är någon skillnad. Tycker det mesta är sig likt. Går det att få bort "Create log" aviseringen som dykt upp? Hur tar man bort svepgesten för Google Assistant?
1. Svep till vänster på aviseringen och tryck på kugghjulet sen inaktivera för hiview eller vad det nu heter. 2. Inställningar, system, systemnavigering tror jag det ligger under.
Är ju väldigt subjektivt men jag upplever bättre batteritid efter ett tag. Gör ju alltid samma saker med samma program och har mer soppa kvar när jag kopplar in sladden på kvällen.
Om man man vill rulla tillbaka till EMUI 9 utan att lämna betan, hur gör jag steg för steg? sitter på en Mac och får det verkligen inte att lira (jag har ingen gammal säkerhetskopia).
Låter knepigt. Jag testade iof på PC för en tid sedan men då var det inga problem. Jag valde dock att inte backa då luren skulle återställas till fabriksinställning och det var jag inte sugen på.
Fick tag på en Pc idag och då fanns det helt andra möjligheter, så nu är luren återställd tog sin lilla tid men löst mitt bekymmer (blodsockermätare som krävde android 9 för att kunna logga in i appen, funkar med 10 om man redan var inloggad)
Stängde av telefonen i morse och lät den ligga i jackan. När jag sätter på mig jackan några timmar senare så känner jag stark värme från fickan och tar fram en glödhet telefon. Den hade låst sig på något sätt och fick hålla in strömknappen i 10 sekunder för att den skulle boota om och svalna.