Emulator

Diskussion i 'ASUS' startad av Tidsvisor, 6 nov 2012.

  1. Tidsvisor

    Tidsvisor Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har installerat en emulatorapp på min Asus, SNESDroid heter den. Jag försökte ladda ned rommar på datorn (eftersom de ju behöver packas upp och sånt) för att sedan föra över dem på plattan. Men jag kunde först inte koppla in plattan till datorn, för datorn verkade inte känna av den efter att den där rutan om "vad vill du göra för något?", som alltid dyker upp när man kopplar in någon ny enhet, dök upp. (Vad kan det bero på?)

    Så jag förde över filerna till SD-kortet istället, men väl i plattan går det inte att hitta dem!

    Är det någon här som har någon aning om hur jag ska göra för att få det här att funka? Mitt främsta problem är alltså att jag inte kan få plattan att känna av rommarna när de finns på SD-kortet.

    Tack på förhand! Jag har INGEN att fråga om det här, så jag vore väldigt tacksam om jag får lite svar!
     
  2. John-Erik

    John-Erik Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    787
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Ursäkta att jag inte riktigt kommer hjälpa dig. Men jag kan både packa upp på plattan och göra som du att flytta från dator till microSD. Min platta känner av dem. Har dock en annan Asus och annan emulator. Prova SuperGNES. Den funkar utmärkt för mig.

    Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2
     
  3. John-Erik

    John-Erik Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2012
    Inlägg:
    787
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Nu vill jag säga nevermind. Din emulator var enligt min åsikt bättre än min. Den kunde jag styra med telefonen med appen tablet remote. Däremot var det svårt att hitta rom från mitt microSD. På min transformer tf101 så fick jag backa till jag hittade mappen removable. Det är SDkortet enligt min platta medan det interna heter microSD vilket förstås är förvirrande och väldigt dåligt. Minns att min filhanterare gjorde samma sak innan min senaste mjukvaruuppdatering, eller om det är ICS. Kanske ligger problemet där att det bara är helt ologiskt och förvirrande? Aja hoppas det hjälpte.
    Ps. Med tablet remote så kunde jag inte styra med sneskontrollen. Men med Xperia Play- emulatorn gick det utmärkt. Jag hoppas dock på att få tag i en SNESkontroll med bluetooth så jag får fysiska knappar.

    Skickat från min Transformer TF101 via Tapatalk 2
     
  4. Dentist

    Dentist Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Vet inte om SnesDroid men jag använder SuperGnes. Surfar med plattan och laddar ner direkt till den, behöver inte ens packa ut, den läser direkt från zip.

    Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2