emulatorn för eclips

Discussion in 'Frågor, support och diskussion' started by hakis, Aug 11, 2010.

1. hakis

hakis Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej alla

Jag har precis börjat utveckla en lite Application för Android och tycker att emulatorn är lite små trög. Sure man skall alltid ha en telefon men emulatorn skall ju kunna simulera hur din applikation är att kör på telefonen.

Tar en stund att starta up den vilken man kan förstå, men att navigera runt i den känns lite små trögt. Testat att köra exemplena som följer med också och dessa går riktigt sakta.

Körde först på windows 7 64 bit , ganska ny dator. Men ville prova på om det gick snabbare i ubuntu gick lite snabbare men märkte inte så stor skillnad. Körde alt via eclips, funderade på om den körde i något debug läge först men hittade inget som jag inte kunde ändra.

Är det någon som har några bra tips hur man kan få emulatorn att gå snabbare? gärna om någon vet vilket system som är bäst att köra på och hårdvara.

finns det någon annan där ute som tycker att den går sakta? eller är det bara jag :P

/hakis

2. johannilsson

johannilsson Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Har själv inte upplevt att det går segt. Utvecklar under Ubuntu, Windows 7 och på Mac (när jag orkar boota macen till os x). Enda problemet jag har är att den tappar nät lite då och då. En annan sak, du behöver inte starta om emulatorn mellan varje deploy du gör.

3. hakis

MINA ENHETER

jo då det kom man på ganska snabbt, har du provat att köra jetboy? följer med.

4. Dendu

Dendu Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Emulatorn är alltid långsam jämfört med en riktig telefon, det finns tyvärr inte så mycket man kan göra åt det.
    Om du bara utvecklar vanliga applikationer (inte spel då alltså) så kommer du nog inte märka nån större skillnad, men om du istället utvecklar spel så kommer det att gå mycket långsammare i emulatorn. (oavsett hur bra dator du har)

5. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Såvida din applikation inte använder mycket nätverkstrafik. Då går det oftast snabbare i datorn.

6. Dendu

Dendu Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Såvida din telefon inte har snabbare internet än datorn.
    Då går det oftast snabbare i mobilen.
    :)

7. hakis

MINA ENHETER

hittade lite mer info, jag som hade hoppas på att kunna sitta i eclips och slippa ändra till telefonen när man gjort någon liten ändring. google vill väll att man skall köpa telefoner :)

An emulator does not have any hardware acceleration. Plus an emulator only runs on a single thread (at least on a linux host). For a complex scene rendering it is almost useless. From my experience textures rendering is very slow on emulator.