En fråga om datatrafik och Spotify

Diskussion i 'Legend' startad av Antonioz, 21 maj 2010.

  1. Antonioz

    Antonioz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej, jag har nyligen köpt en legend och har två funderingar kring denna telefon.

    1. Har ni som har en legend någonsin testat att gå in på internet samtidigt som spotify körs? får ni också hackigt ljud av detta? spotify laggar otroligt mycket för mig när själva webläsaren försöker läsa en sida samtidigt som programmet körs.

    2. Kan man någonstans kolla hur mycket surfdata som gått åt ?

    För övrigt är jag j*****t nöjd med telefonen, dock känns inte spotify premium värt då det laggar i samband med att man sitter på internet eller bara pillar mycket med telefonen samtidigt som spotify körs.
     
    Last edited: 21 maj 2010
  2. spanga

    spanga Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    1. Ja, händer på Desire med vid vissa laddningar.
    2. Finns flera program för detta, använd sökfunktionen på forumet.
     
  3. Antonioz

    Antonioz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tack för hjälpen, hittade Netcounter och måste säga att det var bra mycket bättre än förväntat, fint upplägg dessutom.

    Trodde inte det hände på Desire, alltså är det fel på programmet och inte telefonen? Började undra ifall Legend inte höll måttet efter lagget :P, men nu när du säger att det även inträffar på Desire så måste felet ligga hos spotify.
     
  4. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Netcounter lär vad jag förstått visa fel, 3G Watchdog ska vara bättre (och där kan man dessutom ställa in "larmgräns").

    För mig visade i alla fall Netcounter mindre än både 3G Watchdog och Smart Monitor.
     
  5. Antonioz

    Antonioz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Okej, tack ska prova :).

    Ingen av er som vet hur man tar bort autostart av program när man startar telefonen? När jag startar taskmanager efter att ha slått på mobilen visar den att alla program jag har körs.