en liten varning för medföljande headset

Diskussion i 'Galaxy S' startad av cabante, 6 aug 2010.

1. cabante

cabante Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tänkte bara tala om att det hände något som kan kanske vara lite farligt med det medföljande headsettet.

Klippte gräsmattan för par dagar sedan. Tänkte att det vore ett perfekt tillfälle att testa ljudet i headsettet som medföljer SGS.
    Hade lite svårt att få de att först sitta fast, men efter en stund så satt de bra.
    Efter ett tag i den stekheta solen så började svetten så klart rinna och pluggarna började vandra ut ur öronen,.. det är väl inget iof, händer med de flesta:)

Men då jag efter ett tag märkte av att ljudet blev sämre i ena tog jag en paus för att kolla det. Tyvärr var det väl så att jag inte varit tillräckligt duktig med topsen på sista tiden så det var en del öronvax där :P
    Tog bort vaxet och märkte då att något var löst,.. försiktigt skakade jag på luren, och ned i min hand föll det en rund fin liten nätaktig grej, tydligen ett litet skydd som ska sitta fast där så det inte ska komma in just vax osv.

Gjorde likadant med den andra luren, och även där föll det ur en likadan.

Vad händer om dessa lossnar och ramlar ut i örat? Kan inte vara bra med skräp där inne iaf! Så höll koll så att ni inte får in dessa i öronen!

(Jag har inte kontaktat Samsung om detta)

2. Peter_l

Peter_l Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Du har alldeles rätt! Näten sitter skitdåligt. Jag pillade ut mina och kastade dom.

Kanske vi skulle kräva Samsung på andra lurar?

3. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 307
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Om lurarna mer eller mindre faller sönder av sig själva, så bör det absolut vara något som går på garantin. Skulle i er sits ha kontaktat Samsungs support och begärt ett nytt headset.

4. waraz

waraz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Japp, samma med mina, gummidelen ramlar också bort lätt, samt att den högra hörsnäckan har börjat glappa ordentligt. Tror inte jag orkar få den utbytt då själva modellen känns kass. :) Får ta och köpa ett par ordentliga istället tror jag ...

5. arono

arono Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Haha misstänkte först att du tänkte varna för du var nära att bli strypt för att gräsklipparen drog in dina hörlurar, själv tappar jag rätt ofta ner hörlurarna på marken. Men bara bra för dig :) Inga nät har lossnat på mina dock

Last edited: 6 aug 2010
  6. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har inte ens använt mina haha, kanske är dags att inspektera dem i alla fall för säkerhets skull :)

7. pattern

pattern Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma sak hände mig, fast jag har kastat dom nu för dom satt så sjukt dåligt ändå så.

8. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Mina lurar funkar grymt bra.
    + Ljudet är bra för att följa med en telefon.

Har dock inte stött på problem ännu men tack för varningen.