En lösning - styra surfplattan med telefon

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Jeeks, 20 jul 2012.

  1. Jeeks

    Jeeks Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag är ute efter förslag för en lösning för att kunna styra min surfplatta med min telefon. Egentligen är jag mest intresserad av att kontrollera Youtube.

    Jag har mitt barn (1,5 år) i baksätet i bilen och jag brukar köra några Youtube-filmer för honom. Oftast är filmerna korta och jag stannar ibland för att starta om eller spela upp andra för honom men det är tröttsamt på långa resor.

    Så jag undrar om det finns ett sätt med min telefon att kunna göra det.

    Jag brukar ha min telefon som surfpunkt så att plattan får datatrafik.
     
  2. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 882
    Mottagna gillanden:
    410
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    Om du har möjlighet så är ju det enklast att du skapar en playlist i förväg och spelar en playlist.

    Det som kanske skulle kunna gå är att du letar upp videon du ska spela i mobilen och lägger till den i "Watch later" listan.
    I plattan så spelar du den listan. Jag tror, har inte provat själv dock, att den kommer spela vidare på listan även om du lägger till filmer i efterhand.
     
  3. jishi

    jishi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    610
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Du borde rimligtvis kunna slänga upp webbinterfacet för leanback:

    http://www.youtube.com/leanback

    Sedan köra Youtube remote på din telefon, och para med plattan (under My youtube/Pair device) med hjälp av QR-koden.

    Därefter styr du playlist från telefonen, och styr playback också. Funkar tyvärr bara med flash tror jag, men kanske funkar bra ändå.

    Lycka till.

    Detta fungerar dessutom över internet, så det spelar ingen roll om din telefon är surfpunkt eller om plattan hade haft egen dataanslutning.