En mobil till min brorsa!

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av skidjesper, 16 aug 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. skidjesper

    skidjesper Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan, jag köpte ganska så nyligen en Galaxy S och då blev min brorsa avundsjuk och nu vill han också köpa en. Tyvärr (för mig) är han inte lika Geekig som jag så jag måste ta reda på allt, men jag orkar inte så jag frågar bara här.

    Han skulle vilja ha en mobiltelefon med Android helt enkelt som har detta.

    * En bra GPS.
    * Android 2.1 (eller FroYo)
    * Klara av appar så som: Metal Detector, Bubble och massa spel.
    * Bra touch på skärmen
    * Under 3000kr

    Det är allt som behövs, har tänkt själv på HTC Wildfire bara snabbt, eller kanske Samsung Galaxy 3, vet inte vad ni tycker om dem men kanske något?
     
    Last edited: 17 aug 2010
  2. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Under 3000 skulle väll isf vara HTC Wildfire, vet dock inte hur touchen är på den och vet inte heller om Metal Detector fungerar :)
     
  3. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Under 3000 blir svårt om han vill ha något som är ens i närheten av din Samsung Galaxy S. Wildfire och X10 mini ligger ju annars båda under 3000, men de är av ett betydligt lägre hårdvarugränssnitt.

    Om han kan tänka sig att lägga undan en halv månadspeng till så skulle han dock kunna få en Acer Liquid E ("E" är den nya Liquiden med 512 MB RAM istället för 256 som på den gamla Liquiden vilket gör den betydligt snabbare vid multitasking, samt mer framtidssäkrad). Den finns att få för 3375 kronor på Expansys.

    Med Liquid E får han hårdvara som nästan kan matcha din Galaxy S, och den finns i vit, röd och svart.
     
  4. skidjesper

    skidjesper Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack ska be han kolla på Liquid E.
     
  5. alexakilles

    alexakilles Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ett råd är att köpa från blocket. Htc Legend är en skön mobil som lätt finns på blocket för ca 3000 kr och under. De flesta är även oanvända eller använda i några veckor. Finns även mycket andra androidmobiler på blocket till ett bra pris med kvitto.
    Jag har en acer liquid, köpte min för 2450 kr på expansys.com, de hade nått slags erbjudande, så ja panga på. Mobilen har ju en grym snapdragon processor och touchen är bra. Men hur de har byggt upp mobilen är inte lika bra. Hela mobilen är typ plast och det knakar när man trycker på knapparna på sidan. Men stör man sig inte av det, vilket ja inte gör så är det en grym mobil.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.