Köpes: En ny Blade eller begangnad Desire?

Diskussion i 'Arkiverade annonser' startad av candyraver, 10 jun 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    Tja, sugen på en lite större mobil men vill inte lägga mkt pengar. Tycker de smärtar vid 1300kr då jag annars är 98% nöjd med min nuvarande... va säger ni som vet, ska man satsa på en Blade eller en begagnad Desire/Hero? som väl också ligger runt den prisklasssen begangnad.

    Jag är jävligt nöjd med min X10mini, tyvärr e skärmen för liten att spela och njuta av film/youtube...

    Kanske ska man vänta in ZTE Skate? Den är ju dyrare men ja tror den blir för stor men deras Blade har ju fått bra betyg för priset...

    Åsikter? Någon som har en bra telefon för 1300kr-spänn?
     
  2. HCP

    HCP Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Comviq har ju 999 spänn för Blade just nu.
    Helt klart prisvärt tycker jag, köpte såna till företaget nyss och ingen har då klagat än sålänge, förutom batteritiden ibland.
     
  3. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    De e sjukt mkt mobil för pengarna faktiskt. Nu har garanterat många entusiaster köpt 2-core-mobiler har säkert en gammal hederlig liggandes. ZTE ok men de får va lite klass (ja jag vet, man kan inte va kräsen när man har budget)

    Men en Blade för 0,9k e fan inte farligt... överväger...
     
  4. jedi

    jedi Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    3 008
    Mottagna gillanden:
    533

    MINA ENHETER

    Faktiskt. Särskilt med tanke på tillgängligheten av en CyanogenMod-ROM. Ett givet köp om man bara har en budget på 1 000 kr!
     
  5. DreamHawk

    DreamHawk Android Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    6 113
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Har en grymt bra beggad desire, amoled och allt sånt :) rootad med rcmix s, går att fås unrootad med :)

    Sent from my Nexus S using Tapatalk
     
  6. exore

    exore Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2009
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Kan du få en Desire för 1300-1400 kr så tycker jag att det är en bättre deal än en blade för 1000 kr. Desire har bättre hårdvara på alla punkter och bättre byggkvalite. Och eftersom Desire har en helt okej processor på 1Ghz så kommer den att hänga med rätt bra ett år till. Min teori är att en Desire kommer att kunna köra ICS utan större problem eftersom många mobiler på marknaden har en liknande processor (tex nya ARC, fast en den har en generation bättre). Vill du spela en del så är Desire också ett bättre köp eftersom Desire i dagens läge klarar nästan alla spel på market. Däremot vet jag att Blade får kämpa ganska mycket för att klara Angry Birds.

    Det största nackdelen med Desire är att internminnet är litet, men det är något som delas med Bladen. Det finns dock lösningar för detta om man rootar.

    Personligen så skulle jag se en Desire för 1300-1400 kr som en steal.
     
    candyraver gillar detta.
  7. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    Roota o sånt är inga problem, kör inte min telefon unrooted, man missar för mycket coolt annars då :) Desiren har ju några år på nacken men kostar nästan 3000 ny ändå så lite under halva priset är i min mening OK pris för elektronik.
     
  8. exore

    exore Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2009
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Desiren är ganska precis 14 månader gammal.

    Det är rätt intressant att se prisutvecklingen på andrahandsmarknaden för Android telefoner. Jag köpte min första Android telefon en HTC Hero begagnat
    för 3600 i Oktober 2009 och sålde den för runt 2000 i April 2010 när jag köpte min nuvarande Desire. En Hero i dagens läge är inte värd många hundralappar och en ny Desire ifjol för runt 4000 kostar idag runt 1400 kr. Det är en fantastisk utveckling för de som köper telefoner i andra hand. Men samtidigt så är det naturlig utveckling när marknaden hela tiden översvämmas av nya enheter.

    Men en annan telefon som kan vara intressant är Huawei Ideos X5 se recension https://swedroid.se/test-av-huawei-ideos-x5/. Den har en något bättre prestanda än en Desire och ett pris runt 2500 kr. Så hittar du en begagnad runt samma prisklass som du är intresserad så kan det vara ett bra köp. Det verkar dock som att det inte alls finns lika många telefoner av den modellen i omlopp.

    Kom på saker till om Desiren som kan vara bara att veta. Desiren var en otroligt populär telefon när den kom vilket gör att romcommunityt är mycket stort kring den. Du kan skicka på XDA eller Desire delen här på forumet för att få en inblick i det. Sedan eftersom den innehåller samma hårdvara som i Nexus One så brukar nya rommar snabbt komma ut när nya versioner android släpps. Dock så har Desire endast dualtouch men det har aldrig stört mig nämnvärt.

    När det gäller officiella uppdateringar från HTC till Desire så lär 2.3 vara den sista. Den lär nog komma i sommar. Själv skulle jag vara mycket förvånad om Desire får en officiell uppgradering till ICS, men det är det vi har rommar till.
     
    Last edited: 11 jun 2011
  9. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    BTW... bladet har ju också sjuuukt stort dev-forum men....

    Tack! Givetvis blir det en ny fräsch rom på Desiren - om de är någon som vill sälja mig en (PMa!) Har droppat Blade-köptankarna lägger hellre några hundralappar mer och får en rejäl telefon - även om den är begagnad.
     
    Last edited: 11 jun 2011
  10. jollelund

    jollelund Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    1 219
    Mottagna gillanden:
    216
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Flip4
    Telefon 3:
    Samsung S22 Ultra
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Platta 2:
    Ipad Air
    Du kommer inte att ångra dig. Jag övergav min Hero/X10 m.pro och köpte en Desire av en kille här på forumet för 1500:- Nu ligger alla mina planer om nya telefoner på is, denna luren får hänga med tills den lägger av. Grymt nöjd, speciellt efter jag la in RCMix :)
    // Jocke
     
  11. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    Yes, jagar en :) har nästan fått igenom en deal av en forummedlem :)
     
  12. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    Köpte en Desire för 1450kr av en forummedlem. Helt ok pris för en av Androids bättre mobiler.
     
  13. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Absolut. Speciellt nu när du kommer kunna uppa till 2.3 också!
     
  14. DreamHawk

    DreamHawk Android Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    6 113
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Han fick min till vrak pris :)

    Det var ett känslosamt farväl :)

    Sent from my Nexus S using Tapatalk
     
    candyraver gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.