en ny fräsch Android-installation

Discussion in 'Galaxy Spica i5700' started by Garfunkel, Jun 7, 2010.

1. Garfunkel

Garfunkel Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

efter att ha testat lite olika mod och rootat telefonen undrar jag om den verkligen kan må bra av att ha "blandat" så mycket olika updates osv.
    jag har en 2.1 rootad telefon med toto -mod och undrar hur jag på något vis återställer telefonen så jag kan fortsätta att testa olika mods utan att tänka på att den skall hänga sig eller dylikt.
    eftersom man haft windows xp i hela livet så är man van vid att datorn kan må bra av att formateras då och då. gäller detta för en android också?

har läst att om man flashar in ett firmware så försvinner root.
    är denna flashning av firmware en formatering på något vis så jag vet när jag kan börja moda telefonen på nytt?
    jag har just nu JCF firmware, kan man flasha om telefonen med samma firmware får att på så sätt återställa den?

tanken är att testa samdroid kitchen mod med olika "experimental components" men jag vill då ha en ny fräsch o-moddat android för att vara säker på att det inte skall uppstå några konflikter i telefonen
    se
    http://forum.samdroid.net/f28/samdroidmod-kitchen-v1-2-x-beta-public-05-18-2010-en-939/

hoppas ni förstår mina frågor

2. Jojje_c1

Jojje_c1 Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Bara flasha in en orginal firmware så är den så clean som möjligt.