En så stabil och användbar rom som möjligt?

Diskussion i 'Blade' startad av Red Beaver, 10 apr 2013.

  1. Red Beaver

    Red Beaver Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ska skicka in min HTC One X på lagning imorgon och får således gå tillbaka till min trogna Blade i några veckor. I nuläget kör den en tidig ICS-rom som är väldigt buggig och knappt användbar. Har varit borta från romscenen i ett år sen jag fick min HOX och känner mig därför helt nollställd. Vänder mig därför hit för att fråga vilken rom jag ska använda för att få en stabil, krångelfri lur under de veckor jag väntar på att få tillbaka HOXen? Antar att det rör sig om någon 2.3-rom, men vilken?

    Tack på förhand!
     
  2. Matte_N

    Matte_N Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    1 308
    Mottagna gillanden:
    482
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7a
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Telefon 3:
    One+ 6T
    ROM:
    Lineage 20
    Platta:
    ZTE Light
  3. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 023
    Mottagna gillanden:
    8 515
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    När det gäller 2.3.5 så har du Swedish Snow som är bland det bästa du kan köra för bladen när det gäller 2.3.5.

    ICS har du Eco CM9 - aiming for stability and battery efficiency

    JB
    [DEV][ROM][29.3.] CyanogenMod 10.1 (Android 4.2.2) av KonstaT. Inget större arbete, lite fixar som läggs in.
    [DEV][ROM][28.3.] CyanogenMod 10 (Continuation of KonstaT's work) (Android 4.2.1) av daemond. Här är det full utveckling som andra utvecklare plockar upp och lägger till i sina egna romar.
    [Jellybean] AOKPCM10 Remix RC 2.4 av Burstlam. Romen jag själv använder och är helt nöjd. Utvecklas dock inte längre.

    Sen finns det en hel uppsjö av andra romar, PA, PAC-man, MIUE mm. Bara att välja och vraka; http://www.modaco.com/forum/488-zte-blade-libra-roms-rom-customisation/

    Lycka till med valet!
     
  4. Red Beaver

    Red Beaver Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tack för tipsen! Slutade med att jag valde nån ICS-rom som verkar funka helt okej! Mycket bättre än den förra, inte så konstigt iofs då det gått ett år sen dess :)
     
  5. swede100

    swede100 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vilken "någon" ROM blev det? Är nyfiken då jag ligger på Moldovan high någonting..
     
  6. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 023
    Mottagna gillanden:
    8 515
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Jag skulle ta och använda mig av någon JB rom istället för ICS då arbetet är mer eller mindre nerlagt för ICS. Där finns en aktiv utvecklare som lägger in och portar patchar ifrån JB till sin ICS rom.

    Som utvecklaren själv säger
    källa; http://www.modaco.com/topic/355540-...battery-efficiency/page__st__480#entry2115048

    Glöm inte bort att uppdatera Clockworkmod till nyare version ifall du ska flasha på ICS/CM9 -->

    ClockworkmodRecovery 6

    Lycka till!
     
    swede100 gillar detta.