En saga om 3 ;)

Diskussion i 'Tre & Hallon' startad av Erlandsson23, 28 oktober 2010.

1. Trident

Trident Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag har för mig att dom skall garantera täckningen i ditt hem om det är samma hem du hade när du tecknade abonnemanget. Har man flyttat kan man inte begära detta. Så bor du i samma hus/lägenhet som när du skaffade 3 har du rätt att riva avtalet med dom om dom inte åtgärdar problemen.

2. DanielMob

DanielMob Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har en bra, när jag skulle köpa HTC Desire i April. Jag skulle då förlänga:

3: "Du har telefonen 11 april."

17 april ringer jag och frågar varför jag inte har fått den.

3: "Det har blivit försening. Men vi har bekräftat att vi får 25 april och du får garanterat då."

30 april ringer jag och frågar varför jag inte har fått den.

3:"Det har blivit försening och vi vet inte när vi får."
    Jag: "Avbeställ min förlängning för helvete".

Så jag strosade ner till 3s affär för att kolla in Iphone 3gs. Det fick jag inte förlänga för att få (hade 4 månader kvar). Men:

3: "Om du beställer desire har vi garanterat att vi får in 5 maj med UPS så då får du. Detta är 100%"

10 maj ringde jag och frågade varför jag inte fått telefonen som jag blev garanterad.

3: "Vi har inte lovat något."
    Jag: "Jo ni garanterade ju det."
    3: "Vad har du för bevis?"

Avbeställde således och inväntade Iphone 4. Beställde i denna i butik 8 augusti. Leveranstid: 4 veckor.

Efter 7 veckor ringde jag 3 för att höra hur det gick med min leverans.

3: "När du beställde var det 8 veckors leveranstid."
    Jag: "Nej, ni sa 4 veckor."
    3: "Oavsett vilket så tar det ytterligare 5 veckor".

Avbeställde. Har nu bytt till telia och väntar på min förbokade Desire HD, vilken jag lär få vänta ännu längre på.

FESTLIG BERÄTTELSE.

3. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2.750
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Shit. stackare o_O

4. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Hahahaha, å herreguud vad jag flabbade när jag läste detta - speciellt det fetstilta! :D Tre verkar ha personal med "jättebra" koll iaf lol! :teeth: Ena soppa efter andra - shit. Som sagt, inte meningen att skratta åt något som just du råkat ut för, utan mest åt dessa inkompetenta nötter som vare sig vet eller kan ingenting.

5. DanielMob

DanielMob Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är lugnt, jag skrattar åt det själv. Dock satte jag mig värre i skiten nu med Desire HD. Jag förhandsbokade på CDON.com, med nytecknande av telia-abbonemang. Detta var 24 september. Dock är ju telefonen oändligt försenat, men porteringen av abbonemanget skedde ändå så jag fick mitt telia.

Min gamla 3-telefon är låst till 3. Fick således låna en gammal nokia för mitt nya telia-abbonemang, SOM JAG DESSUTOM betalar 200kr extra / månad för min Desire HD... som jag inte fått. Med andra ord kan jag heller inte avboka min förhandsbeställning.

Det går bra nu.

6. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Jag har också köpt min nuvarande Desire via CDON. Bokade i februari och fick vänta tills mitten av april. Så jag kan bara säga detta: Håll ut! Den kommer, CDON brukar aldrig vara försenade med något. Och är det försening då beror det inte på CDON utan på i det här fallet HTC. När en ny, omtyckt lur är på G så brukar det alltid bli kö. Jag hade bara ren j-vla tur som bokade min Desire när det gick att boka.

7. Dreamtears

Dreamtears Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    herregud, vilka problem bara för en enda mobilmodell... och 3 verkar inte vara så bra på matte direkt, när de lovar 4 veckor, du väntar 7 veckor och ringer och de säger att det var 8 veckor men att du får vänta 5 veckor till... 5+7 är inte 8, oavsett hur man räknar

jag ser framtiden för de som vill ha desire hd :P

8. krutbjörn

krutbjörn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    101
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S5e
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Wear Active2
    Jag har precis flyttat, men täckningen i den lägenhet (i Stockholms innerstad!) jag flyttade till svajade mellan en och noll pluppar. Tres täckningskarta gav vid handen att täckningen där skulle vara utmärkt, vilket jag påtalade för deras kundtjänstpersonal. De bad mig att avvakta några veckor på grund av "ett hundratal master" som låg nere. En vecka senare gjorde kundtjänst en sökning på adressen och sade sig inte kunna/vilja justera täckningen utan avslutade abonnemanget utan vare sig kostnader för kvarvarande bindningstid eller uppsägningstid. Snabbt, enkelt, trevligt. Nu blir det Tele2 - Hej GSM, och kanske mottagning i korridorerna på universitetet?